söndag 14 augusti 2011

Till alla som säger att sociala medier förstör...

Det finns de som tycker att sociala medier förstör.
Att det i längden kommer att förstöra vår sociala kompentens.
Att ett meddelande på fejjan inte betyder lika mycket som ett telefonsamtal.
Jag tillhör inte en av dem.

Idag läste jag ett inlägg hos min gamla kollega Lina.
Just nu genomgår hon bland det värsta man kan tänka sig.
Hennes lillebror valde för bara några dagar sedan att inte leva längre.

Hennes Facebook svämmar över av hälsningar och hon skrev ganska tidigt vad som hade hänt.
Hennes inlägg på bloggen idag visar på vad de sociala medierna kan betyda.
Det finns de som mäktar med att slå en signal, men det finns också de som bara vill skriva en rad. Och det är ju tanken som räknas.

Själv är jag en av dem som faktiskt inte har ringt. Lina och jag har inte setts på många år och det kändes bäst med ett meddelande på fejjan, och med de här raderna.
Traska gärna vidare till Linas underbara och starka inlägg.

Till dig och din familj Lina!
Som sagt - inga ord räcker till. 

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...