torsdag 18 augusti 2011

Rivstart 2011 - så gick det!

Igår började vi diskutera Rivstart 2011 i Facebookgruppen. Alltså den Rivstart vi körde under årets första 8 veckor 2011.

Jag hade för mig att vi var uppåt 130 deltagare men där verkar jag ha haft fel. Vid en närmare check så var vi 102 och 17 av dessa gick i mål. Många kom nära, mycket nära. Ibland bara ett hekto ifrån. Flera av deltagarna höjde också sina mål under vägens gång. Då kanske man nådde sitt första mål men inte sitt andra. Vissa hoppade av av olika anledningar, Katta exempelvis var en av deltagarna i Du är vad du äter och kunde inte fullfölja av den anledningen (allt är ju hemligt fram till programmet sänds). Andra lämnade bara inte de sista resultaten. Så blir det när man är ett så stort gäng. Totalt gick vi i alla fall tillsammans ner 363,8 kilo under de där veckorna.

Mer om resultaten på den Rivstarten kan du läsa här.

En av de där sakerna som jag minns lite extra från 2011 kommer ändå från 2009. Vi körde Rivstart redan då och under 2011 års första Rivstart fick jag en kommentar från en av deltagarna som var med då, under 2009 - Sara! Hennes kommentar gjorde mig rörd, stolt och glad.
Vill ni veta hur det gick för henne tycker jag att ni ska klicka er vidare hit.


Detta är Sara!
En sann förebild.

3 kommentarer:

  1. Om det inte är för sent så skulle jag vilja anmäla mig.
    Jag behöver allt stöd och pepp jag kan få.

    Har en nystartad blogg: motsmalajag.blogspot.com

    Målet är att gå ner 8-10kg.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilja anmäla mig! http://rebeccahahn.blogg.se/ Jag skulle nog välja -4kg då jag tror att det är ett bra delmål under de veckorna. Jag kommer skriva skillnad sedan start och skillnad sedan senaste vägningen sedan.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag skulle vilja vara med, vet inte om min förra kommentar kom fram så jag försöker igen, http://rebeccahahn.blogg.se/ Jag vill gå ner fyra kilo och kommer skriva om viktskillnad sedan första vägning och senaste. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...