söndag 7 augusti 2011

Imorgon smäller det - litegrann i alla fall

Samtidigt som nya deltagare nästintill väller in i Rivstarten (och det är alldeles fantastiskt kul!) så planerar jag lite smått för min lilla smygstart imorgon. Jag behöver verkligen ta mig i kragen och röra på mig och äta lite sundare. Kroppen säger ifrån i form av obefintligt med energi!

Hur jag sen ska göra de "riktiga" 8 Rivstartsveckorna har jag inte bestämt mig för ännu...
Har tidigare testat på både GI och Viktväktarna och båda har funkat, återstår att se vad det blir denna gången. Till att börja med har jag identifierat mina tre svaga punkter.

Tiden
Sockret
Sinnet

Jag tänkte utveckla detta lite mer i veckan, men som det känns just nu så är det dessa tre faktorer jag måste hålla lite koll på under min kommande viktresa - det är dessa tre som satt käppar i hjulet i tidigare viktresor, men nu ska jag vara väl förberedd på mina svagheter.
Vilka är dina svagheter i viktresan (om du har några :-?) och hur ser du till att undvika dem på bästa sätt eller vara förberedd på dem när de kommer...

Kram och pepp och trevlig kväll alla läsare!

4 kommentarer:

  1. Svar: Tack! Det är som sagt precis det jag behöver för att komma igang igen, ska bli kul att se hur det gar och ja, även att följa andra som är med! kram

    SvaraRadera
  2. Mitt stora problem är socker. ja, jag är sockernarkoman och har definitivt trillat dit igen under sommaren.

    Men nu laddar om mentalt nu och maler mentalt att den 22/8 så smäller det, då är det strikt LCHF som gäller. Maken och jag ska köra det ihop denna gången. Sist jag körde jag 4dagar sedan pallade jag inte det pga huvudvärk, illamående, kräkningar, frossa. Men denna gång då SKA jag uthärda minst 14dagar.

    SvaraRadera
  3. Samma här. Nu är det nog. Ingen ork. Kläderna sitter illa.:/

    Sockret, tja en av mina största fiender. Fast jag är en "humörätare"... Kommer bojkotta GI/LCHF. har gått med i Viktklubben på Aftonbladet.
    Drar igång imorgon.:)
    Äta mindre - motionera mer är höstens motto för mig.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mina två fiender heter Choklad & Glass :) har varit beroende av dom i 10 år snart, usch. Begäret är bättre, men jag får mina återfall då & då..

    Kram! ps: hur hittar jag Rivstarten på facebook?? :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...