onsdag 10 augusti 2011

Det där hemskaste du vet...

Det kan vara spindlar eller kanske råttor.
Vissa tycker att det är kor eller att flyga.
Och då har jag inte ens nämnt ormar.

Alla har vi en eller annan fobi vi kämpar emot - mer eller mindre.
Själv ogillar jag fler av sakerna ovan.
Men jag gillar inte grävskopor heller, det är en lite mer udda fobi.

Min allra närmsta vän Fia har fobi för ballonger, en klasskompis till mig, Britta, har fobi för mycket men bland annat skaldjur (?!), en annan vän till mig som rycktes bort alldeles för tidigt i en stor våg i Thailand hatade att köpa kaffe i automat, speciellt i sådana där det ploppar ner en kopp ur dess innanmäte.

Förutom spindlar, kor, flygplan och grävskopor finns det en annan sak jag ogillar skarpt.
Och det är brickvagnar!!!


Det är det värsta jag vet att sätta in fulla brickor med disk i sådana! Risken är överhängande att något går snett och en tallrik eller ett glas eller två trillar och krossas. Och skulle inte det hända kan brickan råka hamna snett och rasa i golvet med resultatet: piiiinsamt - nej jag gillar dem inte!!!

Så nu har jag blottat min konstigaste fobi och du har läst och förfasat dig hur knasigt det låter, nu vill jag höra om DIN konstigaste fobi!!!

7 kommentarer:

  1. pinsamt nog så är den största fobi jag har maskar, larver och sniglar. Kan inte äta färska hallon, för tittar man i ett sådant så rör det sig överallt...

    Sen avskyr jag att ringa folk som jag inte känner om ärenden som jag inte vet tillräckligt om. Som att ringa Telia och fråga hur långt min telefon kommit eller Tele2 för att fråga om vi kan byta box...

    SvaraRadera
  2. Om man kan kalla det fobi eller inte, men inälvsmat, varken lukt eller smak klarar jag av!
    Maskar, ormar, sniglar mm inga problem. Med 2 grabbar i familjen har jag fått lära mig hantera det mesta. Vi har haft ett mindre zoo här hemma med ormar, sköldpadda, kameleont (svenksuppfödd och med licens), möss (till ormarna) undulater (fött upp) kanin, marsvin, leopardgecko. Nu är det "bara" hundarna kvar ;)

    SvaraRadera
  3. Haha grävskopor..den var den bästa haha :)
    Okej mina fobier..clowner, spindlar (fast jag dödar dom aldrig, så elak är jag inte, dom kan ju inte hjälpa hur dom ser ut..) och nu den pinsammaste fobin: knappar! Kan inte ha kläder med knappar..bara dom som sitter i jeans och så. Gillar till och med inte ordet ens, mår illa av det, vet inte varför... haha :)

    SvaraRadera
  4. Ooohh, det är sjögräs... speciellt det där långa gröna som slingrar sig runt benen, får för mig att det ska dra ner mig.
    Bada i havet där man vet att det är jättedjupt klarar jag heller inte av, vem vet vad som simmar om kring under en då.
    Näää usch o fy tur man har små barn så man får hålla sig där det är långgrunt :)

    SvaraRadera
  5. Jag har fobi för sådana där "slask-hål" som finns på matställen, ni vet där man slänger matrester i ett hål. Jag är alltid övertygad om att jag kommer att slänga något viktigt däri, typ plånbok eller mobil eller något liknande. Går helst inte nära de där hålen...

    SvaraRadera
  6. Jag har fobi mot torra saker som bomull, frigolit och sådant som knastrar av torrhet. Ryser i hela mig bara jag tänker på det.....

    SvaraRadera
  7. Jag är rädd för och hatar hörn! Om man är ute och går och kommer till tighta hörn runt hus, jag är livrädd - man vet ju aldrig vad som kan tänkas dyka upp där bakom! Och ännu värre är det om jag cyklar, usch och fy. Haha :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...