söndag 10 juli 2011

Om bortavaro och närvaro

Jag har varit frånvarande - på olika sätt.
Dels har bloggen varit låst och jag har begränsat mig till ett visst antal läsare, det har gjort att jag har känt mig mindre närvarande. Inte det att jag inte uppskattar er som läst men jag gillar möjligheten att nå ut till fler med mina tankar. Personer som inte känner mig, som hittar hit av en slump eller en specifik anledning. Och nu är bloggen öppen igen.
Utöver det har den senaste tiden varit hektisk och inte tillåtit så mycket bloggtid. Mest ett mobilinlägg då och då. Jag hoppas att det ska bli ändring på det. Igår helst.
Juni har flugit förbi. Efter skolavslutning och Mallorca-resa jobbade jag en vecka på "den statliga myndigheten". Därefter var det dags för midsommarfirande i Kisa. Två fullspäckade dagar med möten, fikor och fix avlöpte innan vi på onsdagen för en dryg vecka sedan satte oss i bilen tidigt för att åka till västkusten och Göteborg. Där väntade ett flyttlass till svärmor och ett dop av V:s lilla kusin S.

Svärmor flyttade från Åmål till Götet och vi var där och mötte upp flyttgubbarna, som tack och lov var de som bubbade och bar. Vi styrde och ställde och visade var skåpen skulle stå och sen hjälpte vi till att röja lite så att M kom iordning.

Jag, svärmor och frugan efter att flyttlasset kommit på plats!

Två heldagar blev det med fix och don och lilla V fick träffa mormor. Tredje dagen passade vi på att roa oss lite också. Tog en tur på stan, lilla V var med mormor och mammorna fick tid att shoppa lite på tu man hand. Efter det tog svärmor med oss upp i Gothia tower och till Heaven 23. Restaurangen på 23 våningen där man kan äta gigantiska räkmackor med vacker utsikt.

Kolla in utsikten!!!
Dagen till ära fick vi se Ullevi fyllas på inför Iron Maiden konserten - vi var kanske de enda i hela stan som inte gillade Iron Maiden.

Dagen därpå, lördag, var det dags för lille S dop och påföljande lunch. Mycket trevligt alltihop! Rasande varmt var det bara!

Söndagen spenderades i bilen alla milen hem till Linköping igen. En ledig dag stog på schemat innan sommarviket skulle starta på tisdagen.
På måndagmorgonen vaknar jag och är så fasansfullt trött. Traskar ändå upp och sätter på kaffet, det brukar hjälpa men får gå och lägga mig igen. Det var starten på tre dagar i sängen. Magsjuk och med feber. Mina två upplärningsdagar innan jag skulle stå själv i rutan och även sända nyheter för tre kanaler mol alena under den gångna helgen gick upp i rök.

Jag vet inte vad som var värst - magsjukan eller stressen över att jag inte skulle hinna lära upp mig i tid. Men såhär med facit i hand har det ju gått ganska bra i alla fall.

Idag har jag gjort min tredje dag med egna sändningar och det känns redan ganska mycket bättre än vad det gjorde första dagen.
Vill du se min senaste sändning tycker jag att du ska titta in på www.24corren.se, där ligger den i skrivande stund!

Nu ser jag fram emot ytterligare tre veckor på världens kuligast jobb!
Nu blir det dock slösurfning och lite te så jag kan varva ner och lägga mig hos min fru och min febriga lilla dotter.

Välkomna tillbaka till bloggen!

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen!

    Du har varit grymt duktig. O om en vecka är jag tillbaka och då får vi jobba ihop. Kul!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du är tillbaka!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...