torsdag 14 juli 2011

Jag älskar att storstäda kök


Det finns inte ett uns av ironi i rubriken!
Det är sant!
Jag fullkomligt älskar att storstäda kök.
Plocka ut allt i alla skåp, torka rent och sätta in.
Gärna passa på att slänga lite som är onödigt.
Rengöra lådor och under lådorna.
Vet ni hur mycket skit det samlas där!
Ordna i skafferiet och städa kylen!
Bulla upp med massor av kaffe, roliga rengöringsmedel och en bra spellista på Spotify - sen kör man.

Jag sa det till min lilla fru för ett par dagar sen.
- Jag önskar mig verkligen en heldag så jag kan städa köket...
Och eftersom hon känner mig ganska väl vid dethär laget frågade hon
- Vaddå, i födelsedagspresent eller?

Tja varför inte, enda problemet med det är ju att jag fyller i november och det är lite för långt till dess. Då hinner köket kanske gro igen... om jag överdriver lite.

Men skämt åsido skulle jag kunna tänka mig en sådan födelsedagspresent. En heldag för mig själv med städhinkar och baljor i köket. Inte någon familj så långt ögat når. Sånt måste man göra själv.
Jag har förhandlat mig till en dag i augusti, vilken är inte bestämt. Men jag är ledig hela månaden lång - nästan - så någon dag ska nog passa. Som jag längtar.

Hur ställer ni er till köksstädning eller städning i allmänhet kära läsare. Nödvändigt ont eller nåt ganska trevligt?

3 kommentarer:

  1. Nödvändigt ont för det mesta. Fast nån gång per år slår städlusten till rejält och då är det bara att hänga på. Men det händer ju inte så ofta...
    Hoppas det blir en bra städdag, när det nu blir då. ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen hem till mig any time! Jag lovar att bjussa på kaffe! :)

    SvaraRadera
  3. Bara man kommer igång så är det OK och oftast tillfredsställande, men när det gäller städning är aktiveringsenergin litet högre än när det gäller andra saker att göra...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...