tisdag 19 juli 2011

Idag har jag...



... gjort en intervju med ett företag som flyttar färdtjänstens beställningscentral till Senegal
... blivit mer eller mindre avsnäst av en VD vid ett av de större komunala/landstingsägda företagen här i Linköping. "Jag har ju faktiskt semester, case closed", var kommentaren. Svara inte i telefon då säger jag.
... sökt ansvariga för Tinnis med ljus och lykta - det verkar vara nåt som heter semester som härskar över vårt avlånga land.
... till och med polisen verkar ha tagit semester, inte heller de vill svara
... någon som svarar är dock allas vår Charlotte Rohlin, henne träffar jag imorgon inför matchen i svenska cupen mot LdB Malmö - hon lovade att ta med sig medaljen :-) Yeah!!!

Imorgon kommer ett alldeles ypperligt inslag i 24Corren. Telia har presenterat statistik som visar att onsdag vecka 29 är den dag på året då vi är allra minst uppkopplade. Därav har min kollega Anna Bouvin varit ute och träffat en gammal bekant till mig och en sann livsnjutare. I morgon möter ni Martin på sin lilla kolonilott här i Linköping. Och för att locka ännu mer till tittande kan jag avslöja Annas kommentar när hon kom tillbaka till redaktionen.
- Idag har jag intervjuat en halvnaken karl i en pool!

Jag gissar att ni är nyfikna nu. Ni får hålla ut till imorgon!

3 kommentarer:

  1. Effektiv har du i alla fall varit, även om inte många svarat. :)

    SvaraRadera
  2. Jisses, grattis till din stora viktresa! Wow, vilken skillnad! Vad duktig du är :)

    SvaraRadera
  3. Senegal lär inte bli bättre än Moldavien... Min kompis har vid flertalet tillfällen ringt efter färdtjänst när vi varit ute i Stockholm (hon är funktionshindrad) men när personen i växeln inte vet/förstår hur adressen vi anger stavas, blir vi ombedda att ta oss till NK (inte så många bokstäver...).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...