onsdag 20 juli 2011

Idag har jag lärt mig VM-dansen av en riktig bronshjälte!

Har jag sagt att jag älskar mitt jobb?
Ena dagen får jag presentera allsköns nyheter, dundersminkad, i rutan.
Nästa dag gräva lite i de kommunala bolagens kostnader.
Och den tredje dagen får jag träffa en av VM-hjältarna från Tyskland och får en privatlektion i dansen.
Ni vet den de dansade efter varje mål - och det blev ju ett par stycken!

Idag var mitt uppdrag att träffa Charlotte Rohlin, som till vardags spelar i LFC här i Linköping.
Jag ska inte påstå att sportjournalistik är min starka sida - jag har inget emot det, men när det kommer till taktiksnack är jag ganska lost. Jag är mer intresserad av de lite mer mjuka och känslosamma frågorna. Hur känns det för målvakten att alltid behöva jubla över lagets mål i ensamhet ca 100 meter från där det händer? Hur det känns att ena stunden kämpa tillsammans för Sverige för att bara några dagar senare vara bittra motståndare i en helt annan match? Och hur många skor/matchtröjor/shorts har man egentligen att byta mellan? För att inte tala om hur äckligt det borde vara att beröra gräsmattan när man blir nertacklad eftersom alla verkar spotta och snyta sig på den hejvilt under match! Det är sådant jag undrar... En av frågorna ställde jag idag. Ni får gissa vilken eller titta på hela intervjun, länken hittar ni lite längre ner.

Klockan 10 möttes vi upp vid St Larskyrkan och Charlotte berättade om upplevelsen från VM och hur man laddar om inför en match i Svenska cupen bara några dagar efter en VM-medalj. Och vet ni, jag fick känna på medaljen!!! Stort!!!

Så mina vänner - ni kan ju inte missa att lära er VM-dansen tillsammans med mig klicka in här och öva.


Vill ni se mitt inslag med Charlotte tittar ni här - och kan ni inte få nog och vill se mer, eller ha svar på gissningstävlingen ovan, kan ni titta in här och se den nästintill oklippta versionen av intervjun.

Imorgon är det dags för nya utmaningar - ingen mer sport, inte denna gången i alla fall. Men jag kanske återkommer till den världen, det är jag inte främmande för. Det var riktigt trevligt!

1 kommentar:

  1. Så kul att följa dig i rutan! Känns som du är i ditt rätta element :)
    Sissi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...