onsdag 22 juni 2011

Hallå hallå

Som student vill det till att man jobbar på under sommarmånaderna för att kunna försörja sig. Juli månad är bokad redan. Då ser ni mig i rutan för 24Correns räkning.

Denna veckan har jag hoppat in på ett uppdrag på en av våra statliga myndigheter. Som journalist, eller i alla fall blivande journalist är det spännande att få komma in i korridorerna och se hur det går till. Det ger mig en större förståelse till nästa gång jag ringer och begär ut en eller annan offentlig handling. De där arkiven är inte alltid lätta att hitta i!

En arbetsdag kvar sen bär det av till Kisa för tredje året i rad. Traditionellt midsommarfirande står på schemat - dock utan kubb för undertecknad. Humöret säger ifrån, liksom den dåliga förloraren i mig!
Veckan därpå ska vi på vårt första föräldramöte i livet. Lilla V har fått dagisplats till den 29 augusti. Efter föräldramöte o lite ledighet drar vi mot Götet för semester, besök hos mamma, mormor och svärmor M och därefter dop för lille S.

Efter det mina vänner blir det jobb i veckorna fyra, nyheter, nyheter o åter nyheter står på schemat!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Trevlig midsommar, Cornelia! Hoppas ni får en riktigt skön helg, hela familjen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...