måndag 23 maj 2011

Skånehelgen

I helgen for vi alltså ner till Skånelandet för att hälsa på vänner, njuta av sommaren (som faktiskt fanns där) och så hann vi med välbehövliga klippningar!
Resan påbörjades tidigit i torsdags morse. Lilla V som har bestämt sig för att vakna klockan 5 varje morgon satte tidschemat och klockan 8 satt vi i bilen och var på väg.

Och det var fullt schema redan från start i Malmö.
J träffade sina gamla kollegor för fika medan jag satte mig på ett fik för att plugga lite. Det blev dock inte så många minuters plugg innan jag fick besök av min f.d. chef och vän Bella som med illa dold besvikelse undrade var lilla V var. Märkligt va!? Det är aldrig mig mina vänner vill träffa nu för tiden :-) Hmpf!

Vi pratade och pratade och pratade och sen fick hon äntligen träffa lilla V när J och jag gjorde ett byte, hon gick vidare för lite käk på Mosaik och jag tog hand om lilla V och skulle försöka få henne att vila lite innan maten. Det gick sådär kan jag meddela. Det blev dock en liten mindre promenad i Malmö och där stötte vi som av en händelse på ytterligare en gammal kollega till mig och vän till Bella, nämnligen Neno.

Och alla vill hälsa och gosa med lilla V :-)

Lite senare var det så dags för mig att få mig en bit mat tillsammans med min kära vän och gamla chef Helen (låter som gamla chefernas dag, den andra gamla chefen på en och samma dag). Efter ett glas vin i lobbyn på hotellet och ytterligare ett byte av barnansvar begav vi oss mot favoriten Lemongrass och ännu bättre favoriten Crispy beef. Mums. En trevlig och sen kväll. Sen för en småbarnsmamma. Kom inte tillbaka till hotellet förrän halv elva.

Fredag så - dagen D. Efter en liten promenad på stan i väntan på att butikerna skulle öppna - det blir lätt så när lilla V vaknar 5 som sagt - begav vi oss mot Larson & Lange, Mis och klippning!
Denna gången sov inte V heller så det blev en liten premiärklippning av några små strån i luggen.

E du redo undrar världens bästa frisör - Mis!

Håller mamma i handen och undrar lite vad som händer :-)

Tre timmar senare kom tre flickor ut lite mer friserade än tidigare! Efter en lite kortare fika med min gamla kollega P slank vi in på TGIF och käkade lite gott och njöt av Lilla torg-atmosfären. Den är unik!!!

Undertecknad och lilla V på TGIF på Lilla torg
Ja så var det dehär med att vara ute sent. Klockan åtta var vi tillbaka på hotellet och innan nio sussade tre små flickor sött efter en lång men härlig dag!

Lördag så och sista dagen i Malmö. Förmiddagen tillbringades i gräset på gården hos M och C och lille A, det var alldeles för längesedan vi sågs och nu gällde det att snabbt som tusan uppdatera varandra på vad som hänt de senaste nästan sju månaderna. S J U månader! Skamligt men så blir det ibland.

M, A, jag och V. Valet av bild var enkelt eftersom jag och M alltid har en tendens att få till konstiga miner på bilderna.
Som på denhär till exempel! Tjusigt!

Helgen avslutades i Lerberget hos fina vännerna F & O - men mer om det i ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...