tisdag 3 maj 2011

Rena rama magin

Det är inte första gången det händer.
Så snart jag skriver här att jag inte har någon lust att blogga så kommer lusten tillbaka.
Jag vågar inte riktigt ropa hej, men idag VILL jag blogga.

Så vad har hänt sen sist då?
Ny kurs började igår, den sista mitt andra studieår.
Journalistik och samhälle heter den, en riktig läskurs och det passar mig perfekt.
Igår var familjen med nere i Kalmar och hälsade på på det gamla babycaféet.

Igår gjorde jag också flera val jag är riktigt nöjd med.
Jag tog ingen fika efter lunchen med mammorna i föräldragruppen, jag tog inte heller något gott eller någon kaka till teet på kvällen.

Idag på morgonen gjorde jag mitt första besök på Friskis & Svettis som ligger jättenära oss här.
Det blev 25 minuter powewalk och 20 minuter styrketräning. Ett prova-på kort med tre gånger är inköpt och om jag är duktig och använder de gångerna under denna och nästa vecka, förutsatt att jag inte blir sjuk eller så, så inhandlas ett tremånaderskort direkt!

Mitt nya motto är en dag i taget! Jag tror att jag är på G igen!

2 kommentarer:

  1. Hihi. Visst är det konstigt det där med blogglusten. ;)
    Välkommen tillbaka!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är tillbaka igen iaf=) Kram och heja dig

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...