tisdag 8 mars 2011

På praktik

Har jag sagt att jag stortrivs på praktiken?
Jag har det så himla gott.
Kollegorna är super, uppdragen kul och det känns som att det går framåt.
Himla trist att jag behövde vara hemma några dagar men säger kroppen ifrån så ska man lyssna.
Nu är jag tillbaka och är taggad till tusen.

Vad har jag gjort hittills då? Första veckan avslutades med ett litet inslag om Linköpings alla apotek. 23 stycken finns det snart i kommunen. Det blev en liten "stå-uppa" till det - det innebär alltså att reportern pratar i bild kan man säga. Jag och Josefine var det som var på uppdrag och eftersom Josefine fortfarande var lite förkyld fick jag uppdraget att synas i bild. Typiskt nog enda dagen den veckan som jag lät bli att dyka ner i sminkväskan på morgonen. "Jag syns ju ändå inte" tänkte jag innan jag åkte till jobbet på morgonen. Morr! Nu tycker jag att du ska kolla på inslaget, du ser det här.

Efter måndagens flyttbestyr blev jag sedan direkt utskickad på jobb i tisdags morse, helt själv. Ingen erfaren videoreporter i ryggen. Bara jag och kameran. Läskigt men kul!
Besöket gick till urologen på US här i Linköping där de har en simulator man kan öva på prostatahyvling i. Det lät spännande men var kanske inte riktigt så kul som det lät från början. I alla fall inte bildmässigt. Hör jag ordet simulator tänker jag mig något flashigt, vill du se hur det såg ut så kikar du på inslaget här. Lite småmissar gjorde jag allt, men det är mitt första helt egna inslag och hjärnan var upptagen med en hel massa där ute på uppdrag - och det blir bättre nästa gång!

På onsdagen fick jag sedan en chans jag aldrig trodde att jag skulle få. För några veckor sedan gick diskussionerna varma i TV-soffan i Kisa framför Let´s dance. Hade Figge Norling varit med i Rederiet eller inte? Jag la även ut frågan på Facebook och meningarna gick isär. Själv trodde jag inte, efter lite googlande att han varit med. I onsdags fick så redaktionen tips om att Figge i egen hög person var i Linköping och tränade med danspartnern Oksana.


Vi fick lov att träffa dem och göra en intervju och jag och Rickard begav oss ut! Självklart passade jag på att fråga honom om han varit med i Rederiet. Svaret blev nej och han skrattade gott åt bakgrunden till frågan. Just den delen är dock inte med i inslaget, men finns bevarad på film om någon skulle tveka. Inslaget ser du här.

Idag är jag frisk igen och på jobbet! Nya uppdrag väntar, jag hoppas att ni hänger med mig!
Kram och pepp

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du en röst och rörlig bild att sätta ihop med dina texter här.
    Jag har inte redovisat mitt resultat för sista rivstartsveckan, det beror på att det var så dåligt att jag inte riktigt noterade det... Men jag har för mig att det var +1,0. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...