tisdag 15 februari 2011

Pappa

Idag är det fyra år sedan min pappa lämnade jordelivet.
Fyra år av mitt liv han inte vet om och en hel värld.
Hade först tänkt leta upp ett foto och scanna in, men det kändes inte rätt.
Han var inte så digital min far. Han ska inte finnas på internet.

Pappa skulle ha fyllt 80 år senare under 2007 och han somnade in efter en kort tids sjukdom.
En sjukdom som fått leva och gro i det tysta och som slog ut i full blom och förstörde en personlighet, en själ och en kropp på bara några dagar.

Jag hann upp till honom här i Kalmar, från Malmö. Han var ganska okontaktbar, men någonting i hans ögon sa mig att han visste att jag var där. Några timmar senare var han borta.

Pappa - om du lärt dig surfa i himlen, eller var du nu är, så ska du veta att jag saknar dig.

4 kommentarer:

  1. Åååå. klart att pappa vet hur saknad han är var han nu är!

    SvaraRadera
  2. Usch. Stor kram idag! Skönt att du hann upp till honom.

    SvaraRadera
  3. fint du skrev cornelia! din pappa är nog väldigt stolt över dig. vem hade inte varit det? du är en modig tjej som vågar göra saker som många andra aldrig hade pallat att göra. såsom börja plugga, sitta framför mig o janneke i klassrummet, blogga om din bantning... du är fettcool! :) puss!

    SvaraRadera
  4. vad fint skrivet! tänker på dig, massa kramar
    Pilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...