söndag 6 februari 2011

Det blir lite slowmotion idag o så mello

Fick sovmorgon idag. Slog upp mina blå kvart över tio.
Efter lite yoghurt och kaffe väntar nu en liten macka innan jag också sätter fart med packningen.
J är igång sedan en stund tillbaka redan.
Men det blir i slowmotion! Bacillerna ska bort!

Igår då, tävlingen! Mello!
En liten skräll att Swingfly gick direkt till final. Men jag gillade den så jag klagar inte. Kanske inte mitt förstahandsval men jag gillar den. Men vi kan inte skicka den till Eurovision. Det känns som att konceptet är plagierat från Estland 2001.
Danny var nog motsatsen till skräll. Ganska given för mig men jag var lite orolig att svenska folket inte skulle ta honom till sig. Nu gjorde de det och det gillar jag! Den showen satt som en smäck!
Pernilla Andersson var värdig att gå till andra chansen. Trodde ett tag att hon skulle springa direkt till Globen. Inte mycket att säga om. Mycket bra!
Jenny Silver då. Ja hon var min favvo. En riktig schlager det där. Hon kunde ha gett lite mer på scen och inte varit så "dansbandigt" lagom. Lite power á la Carola hade suttit fint!

I övrigt gillar jag Dilbas låt bättre i radioversion, Le kid blev lite för mycket för mig och kommer inte att spelas i min iPod. Webbjokern - inga kommentarer. Kanske dags att plocka bort det momentet. Och så Karlsson på taket: Bra låt, svajjig sång. Bättre i radioversionen. Kommer nog att spelas en och annan gång i iPoden.

Och så till sist. Till reportern i Aftonbladet som författat denhär artikeln. Allvarligt talat! Kolla lite fakta!
Jag ska inte påstå att jag tyckte att Marie och Rickard gjorde ett strålande jobb men det var första programmet och det brukar gå lite sisådär, de får en andra chans och en tredje och så vidare. Marie skötte sig bättre än väntat måste jag säga. Men det var ju verkligen inte hennes fel att det gick åt pipan vid röstningen.
Nummer ett: hon har ingen information om vilka som gått vidare i sina manuskort så hon läste inte fel. De har information på en skärm men tydligen fick de olika information på skärmen och i örat och bildproducenten la ju även ut fel bild. Det kan ju knappast Marie ha gjort.
Nummer två: skulle Marie ha glömt att slå av sin mikrofon? Det finns nog en och annan som är ansvarig för ljudet på Melodifestivalen och där har vi personen som är ansvarig för att hennes kommentar: Vad hände där hördes ut i direktsändning. Generalfel - men inte av Marie utan av ljudansvarige.

Jag tycker att Marie och Rickard får ta tillräckligt med skit för sitt programledarskap. De ska inte behöva ta mer skit. Och gemene man vet inte hur det går till - då borde inte Aftonbladet ge så felaktig information. Det är min åsikt.

Nu blickar jag framåt. Hoppas att nästa veckas höjdare blir Sanna Nielsen!
Kram och pepp på er alla Rivstartare, Melloälskare eller kanske hatare eller kanske bara (och det är inte så bara) helt vanliga läsare av denna blogg.

2 kommentarer:

  1. Konstigt att det skrivs att hon glömde stänga av mikrofonen. Hade det varit en mindre produktion så hade ansvaret troligen legat på henne, men inte i det här fallet. Hon har heller ingen överdriven TV-vana så det här med att stänga av mikrofonen, som hos en annan sitter i ryggmärgen, är inget hon har vana av.

    När det gäller röstningsfelen så kände jag att det var en otroligt pinsam situation. Av dom BAKOM kameran, för som du säger. De som står som programledare är helt beroende av dom som ger informationen. Men jag skämdes lite å produktionens vägnar. Skitljud var det också, så de har lite att jobba på till nästa vecka.

    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Veckans viktrapportering från moi: -0,5 kg.

    LisaL

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...