torsdag 6 januari 2011

Rivstart 2011 - dag 4 och lite annat

Inga staplar idag! Har inte orkat mig in på gi-viktkoll.se idag, men en meny motion och reflektion över dagen och lite annat smått och gott kommer i alla fall här!

Meny
Frukost: 200 gram naturell yoghurt, 0,5% fett. Kanel. En rågkuse med smör och kalkon. Kaffe
Lunch: Låda från igår: Åses laxfilé med gorgonzola, rotgrönsaker i ugn och dillsås.
Mellanmål: Lite nötter
Middag: Hamburgare med fetaost, oliver och sallad.
Kvällsmat: en kopp pepparmintsthe

Motion
Zipp Zero Nada

Kommentarer om dagen
Ja idag har det alltså inte varit mycket med mig, natten bjöd på grym värk i benhinnorna och mage vilket ledde till för lite sömn och under dagen har jag varit ganska trött och hängig och lite smått illamående med magvärk. Funderade ett tag på om det var kroppens sätt att säga att den är chockad över matintaget som ändrats drastiskt. Sen såg jag en vän på "fejjan" som skrev att hon hade magkatarr efter all julemat - det skulle det ju kunna vara. Så där rök min goda kebab jag skulle ha ätit på Michels imorgon. Nu ska jag vara försiktig med magen.

Underbara stad!
Imorgon drar vi alltså till min hemstad Karlskrona över ett dygn. Bor på hotell, fikar (nyttigheter) och träffar vänner. Ni får följa med mig vare sig ni vill eller inte :-) Det blir mobilbloggning några dagar nu - från vardagen.
Och under tiden jag är på resande fot gissar jag att de första resultaten från vågen kommer att trilla in. Några av oss började ju redan i lördags med invägning. Och då vet ni vad det är som gäller va? Rapportera ert resultat, alltså viktminskningen sedan förra veckan, endra här på bloggen i en kommentar på valfritt inlägg, via mail till cornelia.toneri@gmail.com eller som någon form av meddelande på Facebook för er som har det.

Listan med alla resultat från första veckan presenteras här på bloggen på måndag!

I övrigt har jag två saker jag vill berätta idag. Dels är jag lite extra stolt över att ha blivit omnämnd av allas vår Anna Drott - Rivstartsdeltagare, Inspiratör, grym bloggare och TV-chef på 24Corren och tillika min blivande praktikchef - i hennes krönika i Corren igår. Ni kan läsa den här. Tack Anna!

Och så fastnade jag lite speciellt för en kommentar jag fick här på bloggen igår. Det är många av oss som kämpar med suget nu. Vissa klarar det, andra inte. Sånt är livet men en av kommentarerna som kändes inspirerande kom från Cinderella, hon skriver såhär:

"Sötsug ja... Det fick jag när jag "möblerade om" bland de kvarlämnade pralinerna i ungarnas Paradisaskar från i julas. Det fanns fyra höstnougat kvar, mina favoriter... Det finns fortfarande fyra kvar, bra va? :)"

Skitbra säger jag! Och till alla som inte klarade av att lämna höstnougaten eller vad det nu var som var din favorit. En gång är ingen gång, imorgon är en ny dag! Kämpa på! Tillsammans ska vi nu rasa 550 kilo vänner! Och efter helgen kommer fler funderingar kring dethär med att hålla uppe fokuset, att inte glömma målet och orka ta sig igenom de där stunderna när man skulle göra vad som helst för en höstnougat eller två.

3 kommentarer:

  1. Min sambo tyckte det var lite för lite killar med rivstart och undrar om det är försent att hänga på?

    Andreas heter han iaf och vill gå ner 5 kg dessa 8 veckor.

    Han skulle gärna vilja joina Rivstart på fejjan också, hur går han tillväga då?

    Peppkram och ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Vad jag älskar tränings- och viktnedgångsbloggar! Det kan inspirera mig. Jag måste själv gå ner i vikt. Jag gick ner 15 kg för ca 6 år sedan med hjälp av Viktväktarna. Tyvärr har jag gått upp dessa kilon igen. Det måste bli ändring på detta. Idag blir det träning på gymmet!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...