måndag 3 januari 2011

Rivstart 2011 - dag 1

Så börjar dag ett av Rivstarten gå mot sitt slut.
Huvudet värker på, men det är nog lika mycket psykiskt som fysiskt betingat.
Vetskapen om att jag inte får ta en lite gottebit gör nog ondast. Men jag ska inte klaga, jag tycker jag har klarat mig riktigt bra idag.

Imorse skickade jag alltså frugan till gymmet och själv slängde jag den överblivna chokladen från jul- och nyårshelgen. Imorgon bitti är det min tur att gå innanför de där dörrarna... Gymets alltså, det var längesen!

Nåväl en summering av dagen är kanske på sin plats.
Har just varit inne på GI-viktkoll och fyllt i och fått fram staplarna.

Såhär ser det ut på min profil idag.


Sjukt peppande att det står Dag 1! Det låter fräscht hela alltet. Men nu var det meny och motion vi skulle snacka!


Meny
Frukost: 200 gram naturell yoghurt, 0,5% fett. 1 dl frysta hallon och blåbär. En rågkuse med smör och ost. Kaffe - UTAN mjölk
Lunch: 1 burk tonfisk i vatten, sallad och gurka, vatten
Middag: ½ grillad kyckling med skinn, sallad med fetaost och avokado, vatten
Kvällsmat: 1 st ryvita med tomat och grillkrydda

Motion
Dessvärre ingen motion alls för mig idag, jag drar igång med den biten imorgon.

Kommentarer om dagen
Har druckit hyfsat med vatten, men bör öka på mängden till imorgon. Ska bli superkul att komma igång med träningen imorgon, då kommer nog kroppen att kännas mycket lättare direkt.
När det gäller Ryvitan som jag stoppade i mig som kvällsmål upptäckte jag att det är RÖTT RÖTT RÖTT på GI-viktkoll. Tänkte inte alls på det. Kändes ju nyttigt. Men så går det när man inte är inne i det rätta tänket ännu.
I övrigt har vi gjort menyn denna första dagen väldigt enkel - det skulle kännas lätt att komma igång.

Nya tag imorgon. Jag ser verkligen fram emot Dag 2. Tack alla läsare för att ni peppar mig, tack alla medlemmar i Rivstart för att ni inspirerar!
Kram och pepp i massor

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Vilket är ditt måldatum (dit det är 155 dagar)? Jag orkar inte räkna! Själv siktar jag ju på 4 juni - men ett par kilo mindre som mål, också!

    Nu tar vi oss an dag två, när sötsuget kommer att sätta in! BAra att härda ut!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för inspirerande läsning! Kan man fortfarande anmäla sig till Rivstarten? s.hansson.nygren@gmail.com

    /Sara

    SvaraRadera
  3. Är det för sent att anmäla sig? Annars skulle jag gärna vilja vara med. Har verkligen försummat mig själv och min kropp senaste tiden så känns som det är dags för en riktig rivstart. Fem pannor har jag tänkt att tappa under tiden också ;)

    SvaraRadera
  4. Testa mina kolhydratfria thekakor - de måste vara väldigt OK. http://resangenomlivet.blogspot.com/2011/01/kolhydratfria-thekakor.html
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  5. Hejsan,

    Jag hade också en sjuk huvudvärk imorse, men har tagit 2 ipren & en kaffe, så nu känns det bättre. Nya tag i dag!

    Kom på en sak- skall jag skriva min vikt igen till dig? Jag kommer först att väga mig igen nästa vecka och startvikten när jag vägde mig den 1 januari var 70 prick

    Pepp fr mig!

    SvaraRadera
  6. Vad jag är glad att du satte igång det här! Det blir ju mycket lättare nu känns det som :) Och satte fart på mig.
    Fast jag har också huvudvärk hela tiden, men det går väl över... Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Sara och Marielle: det är inte för sent att anmäla sig, Sara jag har mailat dig och Marielle, jag har kommenterat i din blogg.
    Annelie: tack för receptet jag lägger till det på mellanmålslistan.
    Katarina: jag hade noterat din vikt sedan tidigare men det är OK, bättre en gång för mycket än en gång för lite.
    Min egen hälsoresa: tack för dina värmande ord. Det är ju det som är meningen att det ska gå lättare. Hoppas huvudvärken gått över.
    Kram och pepp till er alla!

    SvaraRadera
  8. Hej
    Är det okej att lämna sin startvikt på rivstarten här? Jag är säker på att man skulle, men nu när jag ska lämna den så blev jag förvirrad på när, var, hur :/
    Hoppas det här är okej.
    Annan (min) startvikt är 73.7 och jag ska ner 4 kg som sagt (under 70! yay!)
    Tack och hej leverpastej

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...