tisdag 18 januari 2011

Jag är avundsjuk – jag erkänner

Det finns dom som säger, när jag är ledsen och olycklig då äter jag ingenting, kilona rasar av mig.
När jag är ledsen och olycklig – då äter jag.
Det finns dom som säger, när jag är lycklig då äter jag ingenting, jag glömmer det liksom
När jag är lycklig – då äter jag.
Det finns dom som säger, på sommaren är det för varmt, då kan jag inte äta.
När det är sommar – då äter jag som aldrig förr.
Så finns det dom som säger, på vintern är det grått och trist, då äter inte jag.
Vet ni vad?
När det är vinter – då äter jag.

Var finns rättvisan i världen?

9 kommentarer:

  1. Ja, det kan man ju undra! :s
    Och så finns det dom som kan äta hur mycket som helst utan att det syns... Sitter man bredvid en sån person så skickar dom över kalorierna på något mysko vis! :o

    Ha en trevlig kväll! :)

    SvaraRadera
  2. En god vän sa en gång:

    -Det vore väl ingen konst att vara smal om man inte gillade att äta!

    Somliga av oss gör det mer än andra.

    SvaraRadera
  3. Säger bara en sak förbannade gener>;(
    Jag äter förvisso mindre på sommaren fast jag går ju upp ändå!!
    kram från syster

    SvaraRadera
  4. Fast inte resten av vintern. Nu ska vi ju bli fitta till sommaren. Ursäkta uttrycket. Det kan lätt misstolkas. ;)

    SvaraRadera
  5. Tyvärr ett plusresultat från mig denna veckan.... + 0,9 kg. Inte hela världen med tanke på att jag legat ner i 4 dagar=0 Jag kankse kan lägga till en rad på ditt såååå sanna inlägg, nämligen; när jag inte har något annat att göra, då äter jag! Kram och pepp inför nästa vecka

    SvaraRadera
  6. Samma här!!! Tyvärr äta äta äta ... Ja äta bör man annars dör man... Uttrycket man hade som liten stämmer ju men är ska man lära sig ?? Kanske efter denna rivstart vem vet;-)

    SvaraRadera
  7. Det där känner jag mycket väl igen! När det är sommar o varmt kanske jag inte äter så mkt mat men alldeles för mkt glass!!

    SvaraRadera
  8. Du är i alla fall inte ensam, om nu det är nån tröst. De flesta av oss är väl likadana.
    Men visst blir man avundsjuk på sånt folk som inte har ätbehovet.
    Det är liksom inte rättvist.
    Kram kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...