onsdag 19 januari 2011

Det kom ett mail...

Något som berör mig lite extra och värmer är när det dyker upp ett mail i inboxen med någon liten fundering från en Rivstartsdeltagare. Bara några ord som man vill dela med sig av.
För några dagar sedan kom det ett sådant mail.

Jag vet inte om avsändaren vill att jag berättar vem det var :-) vill du det får du hojta till, men dina ord var så härliga och innerliga och hoppfulla och inspirarande att jag inte kan låta bli att dela med mig. Här kommer de:

"Jag tar studenten i juni och jag har bestämt mig för att inte vara tjock då. Nu har jag beställt en klänning som jag ska ha på mig krogen på studentdagen och den är i storlek 40, några storlekar mindre än vad jag har idag. Jag vill verkligen kunna ha på mig klänningen och se bra ut i den så jag hoppas hoppas hoppas att det kommer gå. Dessutom var den kanske dyr så slöseri med pengar om den aldrig blir använd.

Kände bara för att dela med mig lite :) blev så peppad nu.!

Självklart kommer det att gå bra. Behåll fokus! När du tappar orken och suget så tar du fram klänningen och ser dig själv i den på studentdagen och så tar du dig en funderare på om det verkligen är värt att stoppa i dig det där onyttiga som är på väg att slinka ner. Vi Rivstartsdeltagare lovar och svär att vi ska stötta dig i vått och torrt! Eller hur?

7 kommentarer:

  1. åh vad kul, jag älskar när även jag får mail :D

    tack ska du ha :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Verkligen inspirerande mejl! Vad roligt :)

    Svar: Det ska jag komma ihåg!

    SvaraRadera
  3. Stort lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har både glömt och förträngt lite. har plussat 0,7kg sedan rivstarten började. men nu är jag på g igen och motivationen är tillbaka, så nu ska jag klättra neråt. åt rätt håll ;)

    SvaraRadera
  5. Nejdå, vill inte alls hoppa av! Min rivstart blev bara inte så bra eftersom jag tillbringade den där första veckan borta och hade ingen kontroll över vare sig matintag eller motion. Hittills står jag på +-0, men nu håller jag på att få koll igen. Hoppas på bättre resultat på måndag! Kram och tack för din peppning!!

    SvaraRadera
  6. Nu ljög jag visst lite förresten. Jag har faktiskt gått ner lite utav det jag gått upp. så nu ligger jag på +0,3. Känns LITE bättre iaf :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...