söndag 2 januari 2011

Dags att bli konkret

Nu är det snart dags! Imorgon smäller det. Dags att kliva upp på vågen och väga in sig.
Dags att påbörja Rivstarten.
Så hur ska mina första åtta veckor då läggas upp, det är dags att bli lite konkret!

Dessa åtta veckor ska jag:
- äta enligt GI modellen, alltså utesluta vitt bröd, pasta, potatis och ris
- inte äta godis, kakor, chips, glass eller snacks
- inte dricka alkohol
- träna på gym minst två gånger i veckan
- springa 5 km på 35 minuter senast den 28/2
- väga mig varje måndag
- mäta mig var fjärde måndag
- och sist men inte minst gå ner 5 kg

Hur ser din plan ut?

15 kommentarer:

  1. Hej,
    vad bra att du tar tag i det här, ett stort tack till dig! :)

    Jag vill gå ner 3 kilo. Det är mitt mål!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kör på mina dieter jag får av min PT, vågar inget annat. Men mitt mål på tre kg står fast!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh jag vill också ha någon som gör en diet åt mig! Just matplaneringen hatar jag som mest... Kram kram

    SvaraRadera
  4. Mitt upplägg ser nog i det stora hela ut som ditt, men jag har lagt upp en plan med gymets PT gällande träningen. Bortsett från styrka på gymet och mina längre utomhuspromenader har jag bakat in lunchpromenad två gånger i veckan och 1-2 pass med yoga/pilates i veckan för stresshantering. Jag har inte heller formulerat något när det gäller löpning men tog mig en funderare på Vårruset i Norrköping 16 maj, så kanske...

    SvaraRadera
  5. Funderar på en längre period med CK.
    8-12 v...vi får se....

    Sen så fort jag blir kvitt min förkylning som hela tiden kommer och går så ska jag återuppta min träning på gym.

    Trots förkylning har jag tänkt mig en kortare promenad ca 3 ggr/v.

    Vägdag måndagar och som du, mätning var 4:e måndag.

    Nu kör vi!

    SvaraRadera
  6. Vilken bra plan!!!
    Länkar detta inlägg i min blogg om det är okej :)
    Peppkram

    SvaraRadera
  7. Hej Cornelia! Såhär i elfte timmen och mycket funderande så hakar även jag på din rivstart! Jag tar dagen på mig för att formulera mina mål, men tre kilo vill jag börja med.

    SvaraRadera
  8. Jag påbörja en ck igår utöver det så tänker jag lägga in mer lunchpromenader.
    När jag gått ner lite i vikt får jag börja med lite mer avancerad träning

    SvaraRadera
  9. Ja, så här ser mina veckor ut:
    - äta enligt LCHF-K, betyder kcal kontroll
    - Undvika choklad och nötter
    - planera min mat
    - Träna sjukgymnastik och powerwalk med stavar.
    - Gå ner 5 kg innan detta är slut
    -Försöka dra ner på mjölkintaget i kaffet.

    Ungefär detta är det som jag ska jobba med

    Så ni alla här behövs för motivationen...

    SvaraRadera
  10. håller med dej om MATPLANERINGEN = tråkigt men ett måste !!!
    själv har jag delat upp PLANEN i 8 delar (veckor) och kommer att börja med en smygstart...

    kram & pepp

    SvaraRadera
  11. Hej. Jag är inte så insatt i hur man gör en full design på blogger. Däremot kan man ju lägga in egna headers som du har. Så det kan jag göra om det bara är det som du vill ha :)

    SvaraRadera
  12. Min plan är att äta lchf, utöka promenaderna ännu mer, träna 3 ggr/vecka (gym eller gruppträning) och hitta motivationen genom bloggar, hemsidor m.m. och även kontakt med min mamma.
    Målet är att gå ner minst 5 kg och hitta tillbaka till en bra träningsrutin.

    Efter att ha avslutat förra året med träningsvärk och totalt 6 timmars promenad på nyårsafton inleder jag utmaningen liggandes i sängen, utan matlust, helt slut efter att ha gått ett varv runt kvarteret och har avbokat dagens gym och morgondagens freepower. Jag är rejält förkyld!

    SvaraRadera
  13. Hejsan
    Jag vill också vara med på rivstarten och mitt mål är -6 kg
    Mia Å

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Vilken bra plan Cornelia! Matplaneringen är tycker jag också är jobbig. Men träningen är ett större problem. Vi bor ute på landet så jag har en bit att åka till närmaste gym eller gruppträning. Jag tycker om att springa och promenera och har köpt ett par dubbade löparskor,men det är ju så mörkt här ute i skogen. Min plan är att äta enligt GI, träna MINST 3 gånger/vecka. Främst boxning, löpning, skidor och därtill promenader. Hur mycket av varje får variera.7 kg ska bort.
    Lycka till alla rivstartare!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...