onsdag 29 december 2010

Det kom ett mail...

För några dagar sedan kom det ett mail.
Det berörde mig och jag frågade avsändaren om jag fick citera det här i bloggen.
Det fick jag!

"Hej!
Har läst din blogg i smyg ett tag, men nu verkar det vara dags att ge sig till känna.
Jag läste om Rivstart 2011 och vill väldigt gärna vara med! Behöver verkligen lite pepp och "en spark i baken" för att komma igång. Går det fortfarande att anmäla sig eller är det försent? Ligger efter lite i bloggläsandet så här runt jul så jag har inte lusläst alla dina senaste inlägg än :)
Hur som, om man fortfarande kan anmäla sig så vill jag meddela att jag tänker försöka gå ner 4 kilo, samt bli av med lite daller :)
Startvikt kan du få efter julhelgen, nu vågar jag inte kliva upp på vågen :)
Hoppas vi hörs och lycka till med din rivstart!"

Mailet kom från Mimmi som numera, såklart, är en av deltagarna i Rivstart 2011.
Mailet berörde mig för jag tror att det är såhär många känner. Kanske har du läst denna eller någon annan blogg under en period och funderat på att ge dig till känna. Kanske är det lite svårt att ta steget att skriva, för att därmed erkänna för sig själv och/eller andra, att det är dags.
Då är det dags nu. Gör som Mimmi gjorde och skriv.
Du behöver inte vara offentlig och gå ut med blogg och/eller namn i listan. Du kan vara anonym under ett "smeknamn" och maila resultaten till mig.
Men tillsammans är det ju faktiskt mycket mycket lättare.
Så har du tvekat? Bestäm dig NU. Skriv en rad och låt 2011 bli det bästa året någonsin.

Och tack Mimmi för ditt mail, det berörde mig och jag tror att det kommer att beröra fler. Jag är glad att du gav dig tillkänna ;-)

1 kommentar:

  1. Jag känner precis som Mimmi. Jag vill tappa 5 kg på dessa 8 veckor / Emmi E

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...