måndag 22 november 2010

Vägdag och en alldeles vanlig måndag

Ja då var det ny vecka - igen!
Har hunnit med en ganska händelserik idag.

Det började med att jag ställde mig på vågen efter en rent ut sagt värdelös vecka - och enligt vågen skulle jag ha gått ner 1,4 kilo. Nej nej, stämmer inte. Flyttade runt vågen lite på badrumsgolvet en 7-8 gånger och efter en stund dök mer vettiga siffror upp. -0,4 kändes mer relevant och är också veckans resultat.
Och nu är det nya tag och ny vecka.

Ny nyhetsradiovecka och jag konstaterar att detta inte är den roligaste kursen vi har haft. Men såklart nyttig och lärorik! Dagen idag blev lite hackig för mig då jag var med J hos sköterskan när V fick sin första vaccinering. Det gick alldeles lysande. Lite skrik precis när hon fått sprutan men sen har hon sovit och varit glad ända till nu på kvällen då livet blev lite tufft, men nu sover hon gott för natten.

Har även hunnit med en massage efter skolan och lite handling.
Och nu när jag sjunkit ner i soffan så kommer sötsuget.
Så skönt att det då är finalen i Biggest loser på TV så att jag får lite pepp att inte krypa för långt in i gotteskåpet...

2 kommentarer:

  1. Har ett tips om det där med vågen. Om du har kaklat golv så underlättar det. Välj ut några kakelplattor som du alltid flyttar ut vågen till, då står den på samma ställe och visar mer noggrant vikten. =) Hade samma problem som du innan jag memorerat några plattor.

    Hoppas allt är bra med dig annars. Ha en skön vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men visst kan du ha gått ner 1.4 kg på en vecka... jag hade absolut inte tvingat vågen flytta runt sådär... Ha en härlig vecka !

    Vad dottern har vuxit till sig ! Bedårande tös ! Jag vill också ha en bebis .

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...