torsdag 4 november 2010

Om vår Malmöweekend

Vi hade en härlig och intensiv långhelg i Malmö förra veckan.
Vi drog redan på onsdagseftermiddagen efter en mer eller mindre givande examination i redigering av nyhetssida.
Hyrbilen, en Peugeot 308, hämtades och all packning lastades in.
Ganska snabbt insåg jag att blinkersen i vår hyrbil lät precis som början på Sarah Dawn Finers "Moving on", vilket innebär att jag stämt upp i denna underbara låt otaliga gånger under vår resa. Varje gång vi svängt närmare bestämt. Stackars mina medresenärer.

Kanske var det det V fick nog av ungefär vid Lund, för mellan Lund och Malmö verkade hon inte vilja åka med i bilen längre... Hon hade dock inget val utan fick snällt följa med oss till Malmö och Elit hotell Plaza. Ett splirrans nytt hotell som var vår bosättning de första två nätterna. Tjusigt värre, rekommenderas verkligen.

Direkt efter ankomst och uppackning drog vi till V.E.S.P.A. och hämtade med oss pizza och drog bort till min vän och tidigare chef Helen. Härligt med lite kvalitetstid och pizza. J och V stannade och käkade och drog sen hem till hotellet och sov sött när jag kom dit några timmar senare efter lite rödvin, SATC och kackel.

Inbegripna i samtal, Helen och jag, hade inte setts på nästan ett år, hur gick det till???

Torsdagen blev den mest fullspäckade i mannaminne…
J var på möte på jobbet på förmiddagen så hon drog direkt efter frukost. Jag och V gjorde oss i ordning för avfärd ut mot Jägersro och besök på min tidigare arbetsplats i deras nya lokaler. Så härligt att se alla! Och V skötte sig fint och var så snäll och glad så.

Selma och Lillan fick kontakt...
Till slut la jag lillan i soffan så alla fick klämma och hälsa, det var lyckat och hon trivdes med uppmärksamheten.

Efter lunch stack jag in till stan och hämtade J på Telia och sen drog vi ut till en tidigare kollega och vän, Pernilla som nu är hemma och mammaledig med sin andra lilla knodd Adam, han kom ungefär en månad efter V. Även där var det nya ”lokaler” att kolla på. De har flyttat till hus sen vi sågs sist. Massor med nytt hela tiden.

Den ena daten avlöste den andra, efter besök hos Pernilla var det sedan dags att dra in till stan och möta upp Fia och Fabian som kommit ner från Lerberget för att käka en bit och prata ännu mer. Tanken var att vi skulle gå till Mosaik och käka, döm om vår förvåning och besvikelse när de hade stängt för renovering av kök. Istället fastnade vi på Bishops arm som låg i vårt hotell. Alltid trevligt med lite klassisk pubmiljö.


Fabian, Fia, jag och V på Bishops



J och lilla V :-)

Ja Fia hann inte mer än tänka tanken att åka tillbaka till Lerberget innan vi var tvungna att dra vidare på nya äventyr. Denna gång till Mis på Larsson & Lange för en liten klippning. Vår älskade lilla frissa hade ingen annan tid ledig under vår vistelse i Malmö utan bokade in oss kl 19:45 för klippning. Hon är la för go snäckan. Och så fick hon träffa V första gången. Vi hade tänkt att det skulle bli en liten premiärklippning även för henne, hon har inte så mycket hår ännu, så det skulle bli mer symboliskt om man säger, men innan det blev av (vi pratar lite mycket jag och Mis) så hade Lillan somnat i vagnen och sov sedan för natten. Både på salongen och på turen hem genom Malmö till hotellet. Mönsterbebis!!!


Mis hälsar på Lillan


Fredagen var tänkt att blir lite lugnare…

Det går ju knappast att få det mer hektiskt än torsdagen. Redan på torsdagskvällen hade J börjat känna sig risig och på fredagsmorgonen hade hon rejält ont i halsen. Jag och lillan steg upp och gick ner och käkade frukost så J fick sova vidare en stund. Lillan somnade sött på mitt bröst i lobbyn. Mys mys.


Jag och lillan i lobbyn på hotellet efter frukost.

När J kommit upp var det dags att byta hotell. Sista natten skulle vi bo på Scandic city, ett hotell som ligger bara ett kvarter ifrån där vi bodde tidigare. Efter byte av hotell begav vi oss sedan ut på stan för lite shopping. Det blev en Filofax och lite kläder till V. En resväska till V som ser ut som Nasse i Nalle Puh och så en stor resväska till oss som vi ska ha när vi åker till Mallis! Därefter blev det lunch på ett annat favoritställe. Bröderna M.

J och V på Bröderna M efter en mysig lunch!
Rätt vad det var hann klockan bli tre och vi mötte upp Maja, Carl och Albin för en fika och en promenad till lekparken vid biblioteket. Albin är lite krasslig så vi ville inte ses hemma, men nu var ju J också risig så det hade ju kunnat kvitta. Det blev hur som helst en trevlig fika, promenad och lekstund. Även att Albin valde att äta sanden i sandlådan.


J och Carl hängde vid vagnarna

Medan Maja gungade Albin och pratade med mig...

Efter ännu en ganska smäckfylld dag däckade vi på hotellet framför Idol.
Stackars J var inte alls pigg.
Trötta och fyllda med nya intryck och möten packade vi ihop oss på lördagsmorgonen och for hemåt. J med en Alvedon i kroppen för att klara resan och lillan med snuttefilten över ögonen för att inte börja gasta. Skämt åsido, det är inte så farligt som det låter. Hon gillar att sova sådär och då får hon göra det när vi är i närheten.
En härlig helg är till ända. Det var så mysigt att komma tillbaka till Malmö, tur att vi inte stannade längre bara. Det hade hunnit öppna en ryslig massa nya fik och restauranger som jag blev sugen på att testa.

Men hej, allt det där var ju nästan en vecka sen. Nu har jag hunnit avsluta kursen i Tidningsredigering. Riskerar att ha en eller annan komplettering eller rättare sagt korrigering att göra de närmaste dagarna, men mer än så är det inte! Nu tar jag helg och samlar på mig massor med ny kraft inför nästa veckas start av Nyhetsradiokursen.

Natti natti vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...