torsdag 11 november 2010

"Lite torra och trista och ibland - men de funkar och det är huvudsaken"

Så beskrev min kära lärare mina rubriker under kursen tidningsredigering som vi nyss avslutat.
Jag har aldrig kallat mig någon rubrikmakare - jag är för lite kreativ för det.
Men jag tyckte det passade väl in nu när jag satt här och våndades över att skriva en rubrik till dagens inlägg!

Hade en helkväll med lilla dottern igår så det blev inte mycket till bloggande. Sammanfattning av gårdagen kommer därför här. Igår:

  • åt jag samma frukost som vanligt, yoghurt med kanel och några få russin, ett kokt ägg och kaffe
  • lärde jag mig allt som är värt att veta (förhoppningsvis) om SR och nyhetsradio av programchefen på P4 Kalmar Anna Olofsson
  • på rasten åt jag ett äpple medan min älskade klasskompis Max frestade mig med att äta sin Dumle-chokladbar precis bredvid mitt öra. Han kallade det peppning. Tack Max! ;-)
  • därefter slängde jag (dessvärre) i mig lunch i form av rester från gårdagens Chévrelasagne
  • innan jag åkte till stan och en timmes välbehövlig massage för min stela nacke och yrsel
  • efter massagen tog jag mig en liten tur på stan, kollade läget på Babyproffsen efter myspöl, åkpåse och hoppgunga, lämnade in stövlar för klackning, tittade förbi Sofie på Kahls för att gratulera till den nya butiken som är på gång och sen svängde jag förbi Ordning & Reda och köpte en väggkalender och ett litet bokmärke
  • kvällen ägnade jag sedan helt och fullt till min söta lilla dotter
  • medan J lagade kvällens middag. Ugnsstekta laxfiléer med rivna morötter och ädelostsås
Jag är nöjd med dagen både aktivitets och matmässigt.
Jag är på gång nu vänner! Dethär ska gå bra.
Over and out

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag!
    Hoppas du får en fin kväll ikväll!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...