tisdag 9 november 2010

Dagens

Detta har dagen innehållit:

- avbokat besök på socialen, samt avbokat hembesök av samma myndighet imorgon
- inköp av ett stycke bil, trevligt
- uppsägning av telefoni, kabel-TV, bredband och el inför avflytt mot Linkan
- besök hos barnmorska och därmed klartecken för den relativt nyförlösta mamman att köra igång och träna
- tillagning av favoriträtten från "GI in the city-boken" - Chévrelasagne

Strax ska jag:
- äta ovan nämnda maträtt
- bada min lilla dotter och natta henne
- läsa viktbloggar (och andra bloggar) och få massor med inspiration

Dagens mat:
Frukost: 1 tallrik yoghurt med kanel och några små russin, 1 kokt ägg, kaffe
Lunch: Stekt kyckling med ugnsstekta rotgrönsaker och creme fraish och grönsallad med fetaost
Middag: Chévrelasagne
Kvällsmat: En kopp the tror jag det blir...

3 kommentarer:

  1. Gud vad kul att du är på G (I) igen=) Jag hejar på som vanligt! Måste bara tipsa om blomkålsris som jag precis avnjutit ist för vanligt ris som är no-no. Riv blomkål på grövsta sidan av järnet, koka i två minuter. Klart! Ett fullgott alternativ till vanligt ris! Snygg bil by the way;) Kram

    SvaraRadera
  2. Bravo! Många saker gjorda och s¨ser menyn finut också!

    SvaraRadera
  3. Jag ska inte ens gå in på socialen-frågan, då blir jag bara ilsken av mig. Men stå på dig så löser sig nog byråkratin snart i alla fall!

    Men, chevré-lasagne, herregud så gott det låter!! Hur gör man det? Eller finns receptet någonstans?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...