måndag 8 november 2010

Åh så glad...

Det är jag som är glad.
Glad att det är flera stycken som har kommentaret på det förra inlägget.
Att jag fortfarande har stöd bland er och att ni fortfarande läser.

Dagen idag har gått bra. Menyn kommer lite längre ner i inlägget.
Det blev en ganska hektisk dag till slut trots att det såg ganska lugnt och behagligt ut till att börja med.

Kvart över tio var vi på BVC med lillan för vägning och mätning. Hon hade gått upp dryga 400 gram och väger nu 5440 gram och är 55 cm lång.
Direkt efter det åkte vi en snabb sväng till Ford för att kika lite på en ny bil. Beslutet är taget att vi ska ha en ny och nu skulle vi alltså ta en första snabbtitt.
Slutade med att vi hade lämnat vår bil för koll hur mycket den är värd i inbyte och lånade med oss ett intressant objekt hem.

Snabbt hem för lunch innan kursintoduktion i Nyhetsradio stod på schemat kl 13.
En kurs som efter denna introduktion kanske inte kommer att bli den jag gillade mest på utbildningen men helt OK.
Efter skolan hämtade J och V mig och vi drog en runda till ytterligare en bilhandlare innan vi åkte hem och lagade lite mat.

Kvällen har sedan varit fylld av bilprat, överväganden, budgettankar etc. Det gäller ju att välja rätt när man ska handla bil!

Och tänk att trots detta späckade schema så nog fasen kom sötsuget framåt kvällen.
Men jag stog emot och strax blir det en kopp the!
Jag är på gång!!! Ska försöka få lite tid över att titta in hos er andra ockå och hämta inspiration.
Tack för att ni finns!

Så till dagens meny då, inget märkvärdigt alls faktiskt!
Frukost: 1 tallrik yoghurt med kanel och några små russin, 1 kokt ägg, kaffe
Lunch: Ugnsstekt falukorv och en morot, vatten
Middag: Stekt kyckling med ugnsstekta rotgrönsaker och creme fraish
Kvällsmat: En kopp the

Har varit ruskigt dålig på att dricka vatten idag - det märks. Har huvudvärk och känner mig lite småyr.
Det ska jag blir bättre på till imorgon - dricka vatten alltså.

Over and out - dag 1

4 kommentarer:

  1. Japp, jag är också med - men väntar med att börja till nästa vecka eftersom jag ska ha STOOR fest i helgen med massor av mat och dricka! Men sen är jag på G!!! 10 kg är ganska lagom!

    SvaraRadera
  2. Det här kommer att gå skitbra! Du har ju lyckats förut... Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  3. jag säger bara blomkålsmos!!! koka blomkål mjuk häll av vattnet blanda i smör elvispen och späd med grädde ;-) kan även gratineras tillsätter då lite riven ost och en äggula och med liten fisk in i ugnen så då blev det en god fiskgratäng!
    Kramar och lycka till

    SvaraRadera
  4. Nya tag! Heja heja heja!
    Kram kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...