tisdag 5 oktober 2010

Ett sånt där samtal jag borde ringt för 100 år sen - ny kurs och under skinnet!

Igår bad jag alltså Tingsrätten om att få bli mamma - utslaget dröjer nog någon månad.

Idag började jag ny kurs i skolan. Tidningsredigering med inslag av personporträttskrivning. Fokus denna dag låg på personporträttskrivandet. Jag har en person i åtanke, ska ringa henne imorgon och höra om hon kan tänkas vara intresserad av att bli intervjuad. In under skinnet på henne ska jag enligt instruktionerna!

Idag ringde jag dock ett annat samtal. Ett samtal jag borde ringt för länge sedan men som inte blev av förrän idag. Sådär är det ibland, man tar sig bara inte för det. Men idag gjorde jag det! Det var såååå roligt att prata och visst tänkte jag 1000 gånger under och efter samtalet att det inte skulle dröja lika länge igen... Måtte det bli så. Nu ska vi i alla fall ses när vi åker till Malmö snart. Då blir det avkall från alla dieter med rödvin och pizza från V.E.S.P.A. Nice!

I övrigt har jag spenderat dagen med en sagolik huvudvärk.
Jag var hos massören igår och ryggen var mycket bättre. Nacken hade inte kommit lika långt och en muskel som går från nyckelbenstrakten till örontrakten fick sig en rejäl omgång. Vilket känts ordentligt sedan dess. Det gör till och med ont när jag sväljer. Men jag väljer att tolka det som att det händer nåt, det blir bättre, jag blir friskare... Hoppas jag har rätt i mina amatörtolkningar av kroppens muskulatur.

Strax dax för kvällsmacka, nattning av lilla V och därefter lite desperata hemmafruar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...