lördag 9 oktober 2010

En härlig dag igen...

Ja tänka sig, en härlig dag till idag trots svår PMS!
Dagen började klockan sju för undertecknad då det var dags att kliva upp och plocka upp en strålande glad V ur sin säng. En timme senare, efter lite mat, blöj- och klädbyte, begav vi oss ut på promenad.
Tog rundan förbi macken och unnade mig en latte i höstsolen.
Alldeles underbart väder.

Promenaden varade en timme och sen hann vi lagom hem och fixa lite innan det var kryssdags - klarade allt utom sista.

Sen har vi hunnit var ute och fara lite hela familjen.
Vi har varit på Babyproffsen och inhandlat en "Babywatcher", ni vet en såndär man kan lägga vid bebisen när den sover så hör man om den börjar skrika fast man kanske är på en annan våning. Bra skit!
Behövs till nästa helg när vi åker till J´s pappa i Kisa - dom har ett stort hus!

Därefter skulle vi kolla på diskmaskin till nya lägenheten i Linköping, men det fanns inte det vi ville ha och eftersom både jag och V började bli hungriga och gnälliga (jag fungerar lite som ett barn i de lägena, jag erkänner) så drog vi oss hemåt, via MAX som hade premiär här i Kalmar i torsdags...
Helgens skräpmat är alltså inmundigad idag! Mycket gott!

Nu på eftermiddag/kväll har vi storstädat och rensat i förrådet inför flytt och (hör och häpna) jul!
Det är dags snart, för jul alltså, och då måste julsakerna finnas lätt tillgängliga - och det gör de nu!
Några påsar blev det till tippen och några till Stadsmissionen, det blir det varje gång. Förstår inte att vi har något alls kvar efter allt vi har gjort oss av med.

Nu är det dags att laga lite middag och Skypa med svärmor!
Men innan jag avslutar inlägget måste jag visa vad jag shoppade och fick på posten igår...


Nej jag har inte blivit spritt språngande galen, jag tänker inte börja inreda i grisrosa, men jag har upptäckt att det kommer en himla massa papper och grejjer till V. Och dessa passar liksom inte i mina vanliga tråkiga naturfärgade Jofa-pärmar. Hon behövde en rosa pärm - sen fanns det även tidskriftssamlare och mapp i samma färg och form och då gick jag kanske lite bananas. Så nu har lillan egen tidsskriftssamlare, mapp och pärm :-)



Och så våra förstorade bröllopsfoton som kom med posten igår. Vi är SÅÅÅ nöjda och ska nu bara hitta lämpliga ramar... Och på den lilla stående bilden med oss två så är ju faktiskt V också med - fast i magen :-) Idag firara vi faktiskt 4-månaders bröllopsdag. Grattis på bröllopsdagen min fantastiska fru. Jag älskar dig!


Och så måste jag bara visa följande. Jag och Fia skulle försöka oss på en klassisk "vi förevigar oss själva med hjälp av mobilkameran"-grej efter bröllopet. När Fia var här för ett par veckor sedan fick jag se bilderna. Tilläggas bör att vi redan hade hunnit pimpla lite champagne och fnissade hysteriskt när vi inte riktigt blev nöjda med resultatet av vårt förevigande... Än var det ena huvudet för stor och än det andra... Söta Fia, jag saknar dig så mycket!






3 kommentarer:

  1. Haha sådana bilder har man en miljon av=) Jag känner igen mig på pricken både i PMS-humöret (hemska tanke) och att jag måste äta som ett barn, alltså var tredje timme... Å så det sista...guuuud vad jag längtar efter skräpmat=0 Ha en fortsatt mysig helg alla tre!

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis till er 4-månadersbröllopsdag. Hoppas att er dag var lyckad

    kramis

    Sosso

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bröllopsbilder!
    Och du! Klart lillan ska ha en rosa pärm.:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...