tisdag 26 oktober 2010

En bild säger mer...

Ja det sägs ju att det är så.
Så här kommer de senaste dagarna i bild och bara lite text

I söndags begav vi oss alltså ut i Kalmar för att leta efter ett fik där vi kunde äta en lite lättare lunch. Inte för at vi är kräsna men det är inte helt lätt att hitta i Kalmar. Tack och lov hittade vi istället Italia där de serverar pizzabuffé. Det fick det bli. Inte nyttigt, men väldigt gott och mysigt. Och med kaffe efteråt :-) Lillan fick vänta lite och smakade varken på pizzan eller kaffet...


Jag fortsätter på det onyttiga temat och kan berätta att jag i söndagskväll i rent begär begav mig till Maxi för att inhandla skönheten ovan. Är det något jag är svag för så är det vit choklad. Som jag har väntat på denna. Förhoppningarna var inte stora. Maxi och ICA här i stan visste inte ens om att Marabou Polka skulle komma flera veckor efter den var släppt. Och NEJ, mina farhågor besannades. Inte en enda vintervit fanns på hela Maxi. Inte bra Marabou!!! Om de nu mot förmodan skulle klicka sig in och läsa här!



I söndags vann jag också ett Mini-spa kit hos Suzan. Tjoho! Det blir nog till att beställa badkar till nya lägenheten i Linköping i alla fall. Det gör åtminstone J glad :-)


12 timmar under måndagen spenderades i en datasal, men det var det värt. 10 inDesignsidor senare kan jag i alla fall vara hemma under förmiddagen idag och bara mysa...




SJ eller Statoil, det är frågan vem man ska förlita sig på inför resan till Malmö imorgon. Vi har en långweekend inplanerad i  vår gamla hemstad och lagom inför det talade Ford om för oss idag att ett kullager (eller var det hjullager... inte min grej det här med bilar...) är sönder sönder på bilen. Man ska INTE köra så långt som till Malmö. Så nu blir det tåg eller hyrbil!
Om en stund drar J och V till Babycaféet och min förmiddag med Lillan är över. Själv går jag till skolan och får information inför morgondagens examination.
Hur har ni det idag?

2 kommentarer:

  1. Jag väntar också på den vita chokladen. Men icke. Säg till när du får tag i den och smakat. Jag lovar att göra detsamma så fort jag får tassarna på den.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. klart man ska ha badkar! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...