söndag 12 september 2010

TV-produktion, museum och stundande flytt...

Oj, jag har varit en dålig bloggare.
Jag ursäktar mig med att jag har ett liv :-) Haha - det är det dåliga samtalet som talar!

Det var en hektisk vecka i skolan förra veckan. Full med studio och kontrollrumsarbete inför de kommande veckornas produktioner.
Eftersom jag själv bara hade med mig min dåliga mobilkamera så lånar jag ett par bilder från Emma så att ni i alla fall får se lite av arbetet från kontrollrummet...

Foto: Emma Arildsson

Foto: Emma Arildsson

På dessa bilderna går jag (scriptan) igenom körschemat med Granis (bildproducent). Därefter skapade vi TV-historia :-)

Var förra veckan tuff kommer nästa vecka att bli mer än tuff. Från och med imorgon börjar vi med våra nyhetsveckor. För min del startar den som redaktör och jag och Malin ses i skolan klockan 7. Innan dess ska jag ha inhandlat DN och Östran samt frukostbullar. Sen ska vi spåna idéer till dagens nyhetssändning innan resten av redaktionen kommer in kl 8:30. Ja sen blir det mer TV-historia om jag får bestämma.

I helgen har svärmor varit på besök och idag har vi alla 4 varit på Kalmar läns museum och turistat i vår egen stad. Som för övrig inte är vår stad så länge till... men det kommer jag snart att berätta mer om :-) Ni som inte vet något om det än får helt enkelt hålla er lite till... :-) Och ni som vet får hålla tyst :-)

Nu blir det bingen snart. Med tanke på att jag ska vara i skolan klockan 7 så kan ni bara tänka er hur tidigt jag måste kliva upp!
God natt vänner!

4 kommentarer:

  1. Men vart ska ni nu ta vägen? Berätta jag blir så nyfiken!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vad nyfiken jag blev nu! Får väl ge mig till tåls ;-)
    Hoppas veckan blir bra, låter spännande, utmanande och kul!

    SvaraRadera
  3. Åhh är det flytt på G! Roligt. Väntar med spänning på mer info. :D
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Väldigt nyfiken på flytten måste jag säga=) Å sen blir jag alltid lika avis när du visar bilder från din utbildning!!! Du måste ha världens roligaste tid nu!!!! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...