söndag 5 september 2010

Söndagspromenad och sanningen i vitögat - Biggest loser

Söndag och lite söndagsångest faktiskt...
Visst e skolan kul men just nu myser jag hellre hemma.

Dagen har bjudit på en mysig promenad med Emma, därefter lunch och nu har jag just planerat kommande veckas matsedel och fört in alla evenemang i vår väggkalender. Ordning och reda!

Matsedel var det jag...
Dags att se sanningen i vitögat och inse att siffrorna på vågen och centimetrarna på måttbandet ökat avsevärt den senaste tiden. Alltid har jag nåt att skylla på.

Semester, eller snart slut på semestern. Sista helgen innan skolan börjar eller sista veckan innan skolan börjar. På resande fot eller bara hemma utan att hitta på nåt kul. För att bebisen har kommit och det måste vi fira eller för att bebisen har kommit och vi inte hinner äta vettigt, för att skolan har börjat och det är lååånga tuffa dagar eller för att det är helg och ledigt.

Allt ovanstående är anledningar till att jag äter en extra kaka, dricker ett extra glas vin, köper med mig lite godis hem (och äter upp) eller unnar mig en pizza om vi inte har någon mat planerad.

Nyhet? Nja inte så värst, det är såhär mitt beteendemönster ser ut när jag inte fokuserar. Det är mitt problem helt enkelt.

Imorgon börjar Biggest loser på TV4.
Program 1 av 10. Kan de, kan jag!
Imorgon börjar jag fokusera. Imorgon börjar jag om!
När program 10 sänds ska jag ha loosat 5 kilo.
Det är mitt mål!

2 kommentarer:

  1. Heja heja!!! Själv är jag grymt ofokuserad och har varit hela veckan vilket gjorde att vågon stod tok-still=( Härligt om du kör igång för då blir ju jag automatiskt peppad;) Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det ska jag se med och precis som du, kan dom kan jag...
    Lycka till oss nu!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...