tisdag 7 september 2010

"Halvigång", akut och present...

Fortfarande igång.
Men gjorde ett snedsteg igårkväll.
Av nästan godkänd anledning.

Vi var med Lillan på barnakuten igår och nu är det inget att hetsa upp sig för alls.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att kolla med dem vad de trodde om hennes öga som var alldeles igengeggat - som en rejäl ögoninflammation. Och då fixade de en tid på barnakuten.

Ja då säger man ju liksom inte blankt nej och vägrar.
Utan vi åkte dit.
Nästan tre timmar senare åkte vi därifrån.
Att få en tid på Barnakuten är inte som att få en tid på Vårdcentralen om man säger så.

Hur som helst.
Doktorn trodde inte att det var någon större fara men skrev ut antibitotika om det skulle bli värre.
Alltså, strax innan halv sju lämnade vi sjukhuset och åkte till Maxi för veckohandling.
Vi hann hem lagom till åtta och då var vi inte jättesugna på att ställa oss och laga mat så det fick bli en pizza från frysdisken som gick snabbt att få klar.
Aja baja men alldeles alldeles nödvändigt, annars hade jag blivit ilsk på kuppen. Och det vill vi inte.
Ska jag se något positivt i detta så är det att jag faktiskt känner mig besviken att det blev såhär.
Det är ett gott tecken.
Jag tog inte bara tillfället i akt utan att gräma mig.
Det är ett steg i rätt riktning.

En annan sak hände igår.
V fick sin första post adresserad i sitt namn.
Och det var post från utlandet minsann!

I postlådan hittade jag en jiffypåse postad i Schweiz.
Blir alldeles berörd.
En gamml kollega till mig (förlåt Fia, du är inte gammal, men det var ju ett tag sedan vi jobbade ihop) som jag jobbade ihop med i casiont för typ 10 år sen, som numera bor i Schweiz och jobbar där hade snappat upp Lillans födelse och bemödat sig med att posta en liten present. Överväldigad är förnamnet på känslan man känner!!!

Såhär ser presenten ut. En liten napp - i formen av ett hjärta med lite tydliga Schweiziska mönster på. Tack Fia!

Och när jag nu ändå pratar presenter så ska jag inte glömma att berätta att vi dagarna efter vi kom hem från BB fick både blommor och andra presenter på posten. Bland annat ett presentkort från gamla vänner till J från Uppsala och så en sådandär oväntad sak till.

En före detta chef till mig, Anki (jag arbetade bara två och en halv månad på det arbetet) som också hade snappat upp födseln och skickade denna fina body till lillan.

Body från Anki i Halmstad

Så nu har det blivit en massa bebis-snack i alla fall :-)
Dags att ta tag i dagen. Har ett par viktiga samtal att ringa men innan dess beger jag mig mot skolan och ytterligare lite föreläsningar. Många timmar i skolan nu...

Och idag blir det en bra matdag! Det blir det!

1 kommentar:

  1. Att det finns gegga i ögat kan bero på att tårkanalen inte är ordentligt utvecklad. I alla fall var det så med mina tjejer och på BVC sa man till mig att sätta bröstmjölk i ögonen (!!) och då skulle det bli bra. Jag gjorde som dom sa.. Och det blev bra! :)
    Lycka till ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...