tisdag 17 augusti 2010

Traskar på

Nu har dagarna traskat på igen utan att jag har bloggat. Skäms på mig!
Och jag kan inte ens stoltsera med att jag har haft speciellt mycket för mig.
I söndags städade vi i och för sig hela lägenheten och förberedde det sista för bebisankomst. Och så bakade jag kladdkakemuffins som blev sådär... Inte helt bra, de borde varit i ugnen en liten stund till.
Får helt enkelt göra nya idag.

Igår var vi på stan och gjorde lite ärenden och så har jag läst. Läst och läst. Färdig med Veronika bestämmer sig för att dö nu och började igår på Fågelbovägen 32. Den känns också mycket bra, jag skulle kunna läsa och läsa och läsa utan hejd just nu. Nej vi tog det nog ganska lugnt igår. Våndades i värmen, det är ju galet fuktigt i luften.

Och så ringde Fia, min älskade lilla Fia. Jag är alldeles för dålig på att höra av mig.
Det är svårare än man tror att hitta ett sätt att umgås när man är van att ha så nära, herregud vi har ju till och med bott i samma lägenhet i tre och ett halvt år och nu bor vi på varsin sida av Sverige. Fia ringde i alla fall igår och det var ett mycket uppskattat samtal.

Idag har vi varit hos barnmorskan och kollat lite värden och allt såg bra ut.
I alla fall när det gäller J´s värden och bebisen. Nåt som inte var lika kul var att barnmorskan frågade om jag var mamma eller syster till J. Jag tänker inte på att folk inte vet att vi är två mammor så jag presenterar mig inte och våran stackars vikarierande barnmorska kunde ju inte ha en aning om vem jag var, varpå hon frågar mig om jag är mamma eller syster till J.

MAMMA!!!!!????? Tillåt mig att inte le! Nåväl...

Jag försöker ta nya tag denna veckan och återgå till lite bra rutiner. Igår lyckades jag bra med mat och allt ända till kvällen  när det slank ner lite (för mycket) glass.
Idag har jag också lyckats bra hittills, vi har varit ute på promenad och så har jag kört lite Wii när vi kom hem, det var så länge sedan jag körde att jag fick byta batteri i allt och min Wii-gubbe undrade var jag hållit hus men när den sedan skulle räkna ut min Wii-ålder så blev den 26... Inte så illa pinkat i alla fall... Här kommer bildbevis!


Nu är det dags att hoppa in i duschen och ta vara på resten av dagen. Och idag mina vänner är det bara 9 dagar kvar till beräknat nedkomstdatum av vår lilla bebis!

6 kommentarer:

  1. Ett sånt snällt wii skulle jag också vilja ja. Tänk att få vara 6 år yngre bara sådär! :D

    Tycker du ska lyssna på wii:et, du ser mer ut som 26 än som mamma till Jinn ;)

    Peppkram

    SvaraRadera
  2. wow! snaaaart kommer bebbe!!!

    SvaraRadera
  3. Mamma??
    Skulle inte tro det, att du ser så gammal ut....
    Men snart blir det annat att tänka på...

    SvaraRadera
  4. MAMMA?! Ibland undrar man hur folk tänker. Och hur de kan säga något sådant utan att tänka till innan.

    9 dagar! Det betyder ju att ni kan bli mammor vilken dag som helst egentligen. WOW! Hoppas allt går bra när det väl startar.

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Man skulle ju kunna tycka att man frågade "vilken relation har ni?" istället för att kläcka ur sig att du skulle vara Jinns mamma. För den frågan var nog inte riktigt genomtänkt.
    Men skönt att höra att allt ser bra ut.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Usch jag förstår din panik! Jag har också fått en "mamma-kommentar" en gång och glad blir man inte... Tur att man kan lita på wii=) Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...