lördag 14 augusti 2010

Lösgodiset - den nya Coca Colan

Idag har vi tagit ett avgörande beslut.
Lösgodiset är för oss den nya Coca Colan. Hur menar jag då?

Jo, när vi började med GI för drygt två och ett halvt år sedan slutade vi dricka Coca Cola, ja all läsk faktiskt, sedan dess har vi inte börjat igen. Jag har nog druckit läsk max fem gånger på två och ett halvt år. Endast vid några specifika tillfällen som till exempel en gång på utlandssemester och sådär.

Nu ska lösgodiset bli den nya Coca-Colan. Vi är båda mycket svaga för just plockgodis men nej, nu är det stopp. Vi ska INTE äta lösgodis, vill vi äta godis får det bli en chokladbit eller kanske en liten Haribopåse men lösgodis - NEJ. Det är skönt när man bara bestämmer sig!

Bye bye lösgodis, tack gör allt!

3 kommentarer:

  1. Bra val! Det är rätt lätt när man bestämmer sig.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Starkt gjort att ta detta beslutet. Nu har jag inte ätit lösvikt på ett tag men kommer ihåg att vi alltid ångrade oss och önskat att man tagit en påse av något godis i stället för lösvikten. David mår alltid illa efter lösvikten.

    Nu är vi mer selektiva i vårt godisval och allt som oftast blir det glass i stället.

    SvaraRadera
  3. jag mår också illa av lösgodis men äter ändock . men nu är det slut med det...
    jag måste bara gå ner i vikt och jag har fram till jul att hålla mig i skinnet !!!

    Heja oss helt enkelt !

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...