torsdag 19 augusti 2010

Kungen och jag

Idag begav vi oss till Öland och Solliden för att möta upp J´s kusin Johanna och moster Pia som är på just Öland. Vi tänkte oss en tur i Sollidenparken och kanske en fika med våffla eller så. Lite lagom turistigt.
Vi mötte upp Pia och Johanna i entrén till Solliden strax efter 11 och vi har inte mer än kommit in i parken innan alla blir sugna på fika. Vi traskade helt enkelt ut igen och in i kaffestugan som ligger just utanför Sollidens grindar. Inhandlar kaffe, ostmacka och våffla till efterrätt och sedan slår vi oss ner vid ett jättemysigt bord i ena hörnet av restaurangen och börjar prata. Får slåss med ett par getingar och vänta lite extra på våra våfflor eftersom restaurangens nya våffeljärn packat ihop och gått hem.

Man behöver inte ha följt denna blogg jättenoga för att ha förstått att jag gillar kungafamiljen... Och ni som känner mig lite mer privat kanske skulle säga att ordet gillar i sammanhanget är något av en underdrift, nåväl!

Just när vi fått in våfflorna kommer en servtitris fram till vårt bord, hon har med sig en liten reserverat-skylt och ser lite lidande ut, bedjande liksom och sen säger hon:
- Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men det är så att kungaparet kommer hit om 20 minuter och ska äta lunch och jag har glömt att reservera bord, de brukar vilja sitta här, tror ni att ni kan byta bord eller vara färdiga till de kommer...

Tror ni att jag höll på att trilla av stolen??? J trodde bestämt att de drev med oss medan Pia tyckte att de kunde sitta där med oss, det gick så bra så... Haha!

Vi packade lite snabbt ihop vår fika och flyttade till ett annat bord med fin utsikt över vårt första bord. Sen väntade vi och väntade....
En halvtimme sena kom så kungen och drottningen spatserande, kungen i keps och jeans och drottningen i jeans och kavaj. Tyvärr blev det inte så att de satte sig vid "vårt" bord. Restaurangen hade hunnit bli ganska full och de valde istället att sätta sig i en annan byggnad som också tillhör caféet. Och dessvärre väntade jag lite för länge med att ta upp kameran och missade tillfället att få en bild... Så går de när man ska vänta på bästa läget. Istället bjuder jag på en bild på Pia och J i väntan på kungen...



Men det viktigaste är ju ändå att vi såg dem och för vad det är värt så har vi lämnat vårt bord till dem, jag skulle göra det igen... Det mina vänner är kändisspan på hög nivå!!!

5 kommentarer:

  1. Oj! Såg din kommentar på min blogg först så här kommer svaret; Japp, jag har kört igång med GI igen nu efter sommaren. Jag kör hårt i veckorna men tänker ha en dag på helgen "fri", för att jag ska stå ut! Jag gjorde testet i senaste Amelia där man skulle få reda på vilken diet man borde följa och GI var tydligen min grej! Ps jag har bestämt att mörk choklad och rött vin på helgen är ok=) Kul om du hänger på! Det är alltid bra att läsa om och peppas av andra! Heja! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Oj Närkontakt av den kungliga graden! Grattis till det! =)
    Kram kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...