måndag 30 augusti 2010

Kanske den största förändringen av dem alla

Måhända har jag gift mig och blivit fru, måhända har jag gått när (och dessvärre även upp lite) i vikt och hamnat på löpsedlarna, måhända har jag sagt upp mig och flyttat från jobb i Malmö för ett liv som student i Kalmar. Måhända har jag blivit mamma. Men idag förändrades livet totalt.

För första gången någonsin står jag på nedre halvan av klasslistan.
Cornelia Tonéri
Jag ropas inte längre upp efter Maja Edsö, jag har hamnat på den nedre halvan av klassen och kommer att få eftermiddagstiderna när vi är indelade i halvklass.
Kanske låter det konstigt men det mina vänner var en märklig förändring i mitt liv!

I övrigt har första dagen i skolan gått ganska smärtfritt.
Pang på direkt bara med lektion 10-16.
På lunchen fick jag fint besök av mina flickor. Mys!

På lunchen kom också dagens onyttighet, en macka från bistron med kalkonröra. Men i övrigt har jag stått emot suget att hugga en kaka nu när jag kommit hem från skolan och jag hoppas kunna stå emot suget ytterligare ikväll. Kvällarna är verkligen värst!

Vågen var snäll i morse och visade minus. Det är pepp om något!
Ha en fin kväll kära läsare nu är det mystid!!!

3 kommentarer:

  1. Tänk att ett t i namnet istället för ett e kan lösa så mycket ;-)
    Duktig du är som fixat - mitt i allt som blivit nu
    Kramar om dej (er)

    SvaraRadera
  2. Ja du, efternamnet betyder mycket! Mysigt att familjen kom och hälsade på.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med pluggandet!
    Hoppas du får en fin onsdag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...