onsdag 11 augusti 2010

Bilar, barnmorskan och bullar (med kött i)

Fullt upp idag igen.
Klockan 8 lämande vi in bilen på Ford. Vi har hört ett kluckande ljud som låter som det kommer från höger bak när vi kör på ojämnheter och svänger, vi hade bilen inne innan sommaren och då hittade de inget, men nu har det blivit värre så vi ville lämna in den igen. Lånebil hyrde vi denna gången, det är inte läge att ha lämnat in bilen om lillan väljer att titta ut och nu är det bara sexton dagar kvar till beräknad dag så nu skulle hon kunna bestämma sig för att titta ut vilken dag som helst.

Efter bilinlämning unnade vi oss en lugn stund med lite TV och bok innan det var dags för besök hos barnmorskan. Ett extra besök eftersom J mådde lite sådär igår... Huvudvärk och synbortfall, kan vara värt att kolla upp. Blodtrycket hade ökat något idag men det kan också ha berott på att det var "lite mycket" innan vi åkte. Kuliga saker som hände som gjorde oss lite exalterade... Järnvärdet var också finfint så inga fel där heller. Så nu blir det vila och lite uppsikt med huvudvärk och syn men annars inget att oroa sig för tyckte barnmorskan.

Efter det besöket for vi till Ford för att hämta bilen som de återigen inte hittade något fel på. En av killarna följde med en sväng i bilen för att vi skulle kunna få berätta vilket ljud det var vi menade, tror ni att det hördes nåt??? Nej. Tror ni att han satt och flinade konstant hela vägen??? Ja. Tror ni att han tänkte: blåsta brudar som hör kluckljud som inte finns? Kanske, det kändes lite så. Nåväl. Det blev billigt! Men om jag hör det där ljudet igen då jäklar åker jag bort och hämtar honom och kör tills det hörs.

Nu har jag precis dammsugit. Ska strax bege mig ut på en promenad och posta lite paket och sen mina vänner, sen händer det. Sen ska jag gå hem och laga köttbullar och stuvade makaroner. Med betoning på köttbullar. Jag ska alltså inte plocka ur köttbullarna ur en förpackning och steka dem, jag skall använda köttfärs och andra ingredienser och göra dem från scratch! Vojne vojne. Jag får återkomma med resultatet. Jag har testat en gång innan och det var många år sedan. Då använde jag ett gammalt recept som mamma skrivit ner till mig och min mamma lagade jordens godaste köttbullar. Jag ska dela med mig av det receptet till er så kanske ni förstår varför jag inte lyckades lika bra som mamma, men det blir senare, nu är det dax för promenix!

Ha en fin dag.

Och förresten, jag är ju inte så våghysterisk just nu men i alla fall, det går neråt!

4 kommentarer:

  1. va!? 16 dagar!??! HUUUUR kan tiden gå så fort!?!

    SvaraRadera
  2. Nu när du skriver om din Mamma och köttbullar så kommer ett avlägset minne till liv:-) Inte om köttbullar.. men att vi brukade äta stekt potatis med piffi krydda i ert kök :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det störande när man hör något konstigt och sedan när andra ska lyssna så hörs inge1 :-( Bra jobbat med bullarna en eloge till dig som verkligen rullar egna! Riktigt husligt.

    SvaraRadera
  4. Nästa gång vi ses kan Anders ta en extra tur med bilen om ni vill.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...