tisdag 10 augusti 2010

Ännu en dag i paradiset...

Som Sally skulle ha sagt, ni minns väl Sally?! En personlig favorit.


Vi sov en timme extra i morse efter en lång men härlig dag igår. Så 8:00 var det uppstigning och frukostätning som gällde.
Nu ligger vi båda bekvämt i soffan, jag har läst två kapitel i pluggboken och bestämt mig för att vara klar för idag medan J kämpar på med sin bok fortfarande.
Sim-EM står på på TV:n och solen vill inte riktigt tränga igenom molnen.

Det är en mellandag idag. Tänkte kanske inte ta någon promenad utan vila kroppen lite. Måste ta hand om tvätten och dammsuga. Matlista för veckan måste planeras och så måste det storhandlas. En såndär måstedag som ni hör...

Igår läste jag ut Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Vilken härlig bok!!! Helt underbar. Konstigt att jag inte riktigt kan sätta fingret på vad som är så bra, den är mysig, gripande, lite svår stundtals men genomgående mysig! Nu har jag påbörjat en lite lättsammare bok som jag har påbörjat tidigare men inte riktigt kommit in i. 39-årskrisen av Jane Green. En författare som jag har läst det mesta av.

Jag är en såndär som gärna köper på mig en hel massa pocketar som sedan blir liggande i hyllan i väntan på läsning. Men nu är högen nere på endast två böcker och en pågående. Dags alltså att börja titta efter lite nya böcker och denna gången med gott samvete!

Ha en fortsatt fin dag vänner och läsare. Och kom i håg att det aldrig går att bromsa sig ur en uppförsbacke!

4 kommentarer:

  1. Måste nog kolla upp den där boken, blev lite nyfiken måste jag erkänna. Ha det bäst och ses när skolan drar igång. :D

    SvaraRadera
  2. ååhhh.. SALLY!!! det var länge sen.. gillade henne! =)

    SvaraRadera
  3. Sally! jag hade en egen som hjälpte mej att gå in skor (jag älskar skor men hatar nya) kommer du också ihåg?
    kramar om både dej och min gravida svägerska

    SvaraRadera
  4. Haha, åh ja Sally ja. Gamla goda Sally! :D En repris på den serien tycker jag SVT kunde kosta på sig?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...