söndag 25 juli 2010

Veckan som gått...

Vilken härlig söndag.
Veckodagarna flyter ju lite ihop för mig som är ledig hela sommaren, men jag ska inte klaga :-)
Idag är det i alla fall söndag, det har jag koll på. Och igår var vi i Bromölla på ett-årskalas och namngivning för vår lille gudson Albin.

Det är inte lika smidigt att åka bil för J längre, funkar liksom inte riktigt oavsett hur vi gör, om J kör så trycker hon ihop lillan lite så hon sparkar och far rundor och sitter J bredvid så får i och för sig lillan plats men då blir J åksjuk. Nu har vi i alla fall inga längre resor inplanerade innan hon är planerad att titta ut - det är skönt.

Så vad har hänt i veckan då? Tja lite smått och gott och eftersom jag inte orkar skriva så mycket så tar vi en favorit i repris och visar upp spektaklet i lite bilder istället!


I måndags hämtade vi äääntligen vagnen - DET har jag längtat efter, jag älskar barnvagnar! Nästan mer än barnen man ska ha däri liksom! (Får man säga så?)

Som straff för att jag sa så (enligt ovan alltså) har jag fruktansvärt svårt att hantera höjdinställningen på vagnens handtag. Har uppenbarligen INGA muskler i mina tummar och hade ont i flera dagar efteråt. Kunde knappt hålla i en penna, än mindre öppna korkar på saker. Och om någon undrar så dansar jag inte på bilden ovan utan försöker helt enkelt pressa ner handtaget!

I torsdags åkte vi över till Öland och hälsade på J´s pappa Benny, hans sambo Gisela och J´s syster Carolin och lille son Samuel som var på tältsemester på Ekerums camping.

Det var varmaste dagen på länge i torsdags så vi passade såklart på att gå ner och svalka oss lite i vattenbrynet. Sköööönt!

Fler i J´s pappas familj har varit på besök i veckan. J´s lillebror Patrik var här i form av tränare till ett av lagen som deltog i Calmare Nyckel Cup. Det handlar alltså om fotboll och jag och J trotsade det kyliga vädret och supportade Patrik och laget på 3 matcher.

Väl hemkomna var vi rejält frusna och bullade upp i sängen. In under täcket, datorn i knäet och så varm choklad och mackor. Myspys!

Igår var det så dags för ettårskalas och namngivning av Albin - vår gudson. Här har vi mamma Maja, pappa Carl och lille Albin.

Som faddrar fick vi uppgift att tända ett litet ljus för Albin, ett uppdrag jag tog på mig att göra. Väl där hann jag få lite Weise ångest, men det gick bra, tändstickan gick inte av och ljuset började brinna precis som det skulle. Pust!
Idag är det som sagt söndag, bara söndag. Regnet trillar stadigt ner utanför fönstret och räddningstjänsten i Kalmar går ut på radion och ber trafikanter i länet att ta det försiktigt, så mycket vatten är det. Själv stannar jag inne stora delar av dagen, förutom en liten promenad... Inga krav, inga måsten. Bara jag, en bra bok och soffan. Eller kanske nåt helt annat. Vad helst jag har lust att göra!

2 kommentarer:

  1. skönt m söndagar... enda nackdelen här är att d e måndag imorgon o jobb för min del :(

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du vara med på listan! Roligt att du gillar idén! Tipsa gärna dina besökare om sidan och om du saknar någon blogg hojta bara till så lägger jag till den!

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...