söndag 11 juli 2010

Tillbaka i vardagen igen

Ja då är vi tillbaka i vardagen igen. Och vi njuter till fullo.
Resan blev några dagar kortare än vad det var tänkt, vi skulle ha kommit hem på onsdag eller eventuellt torsdag nu blev det igår söndag istället.
Vi fick nog, längtade hem och åkte. Kort och gott.

Här kommer i alla fall en liten tillbakablick av semestern.

Resan började tidigt i lördags morse. Det tar sin lilla tid att ta sig över från Kalmar till Kungshamn på andra sidan Sverige. Det är INTE jordens bästa eller roligaste vägar. Halv åtta rullade bilen från Kalmar och 15:00 landade vi i huset vi hyrt tillsammans med Maja och Carl. Då hade vi bara gjort två ganska korta stop på vägen. Maja och Carl anlände bara en liten stund senare från Malmö.
I vanlig ordning satt vi direkt igång att städa. Makalöst vilka skitgrisar folk är. Sådär är det alltid. För att kunna bo någonstans måste vi alltid städa först.



Vi hade i alla fall inte tur med vädret, så skulle man kunna sammanfatta våra dagar i Kungshamn. Eller kanske hade vi det? Den tropiska hettan hade inte hittat dit och vi hade två ganska bra dagar på stranden, i övrigt var det ömsom molnigt med lite regn, åska och lite sol men ganska kyligt. Såhär i efterhand när jag sitter hemma i lägenheten i Kalmar med 27 grader inomhus och över 30 ute så känns det ganska behagligt att tänka tillbaka på. Kanske hade vi tur med vädret i alla fall...

Trots allt hann vi med det där nödvändiga. Vi grillade, vi åkte Zitabåt till Smögen, vi åt skaldjur, jag fick lite färg och vi hade semester. Jag ska inte klaga...

Carl och J i grillningstagen...



Jag, Maja och Carl på Zitabåt på väg till Smögenbryggan



J och jag i Lysekil!

Kort sagt hade vi en bra semester med allt som en Kunghamns-semester ska innehålla. Det sämsta med semestern var dock de sängar vi sov i. De var till och med så vidriga att vi gav upp en hel dag tidigare än beräknat och drog vidare till Åmål. Jag hade vid det laget så ont i kroppen att jag inte kunde vara stilla när jag satt ner och J´s kropp sa också ifrån - framför allt magen.
Så fredag morgon vaknade vi och hade båda haft samma tanke. Att vi skulle packa ihop och åka en dag tidigare än det var tänkt. Sagt och gjort. Mot Åmål, J´s mamma, min svärmor och Blues-fest.

I Åmål stannade vi från fredag till söndag och hann med några små rundor på stan men mestadels tog vi det lugnt och vilade upp oss. Lagom mycket så att vi igår orkade åka den långa vägen hem. Kvart över nio satte vi oss i bilen igår och efter kortare stopp i Trollhättan och Jönköping körde vi in i Kalmar ca tjugo över fyra.

Nu är vi hemma. Vi njuter, vi har packat upp, vi tvättar, vi svettas i den tropiska värmen, vi sitter på balkongen och vi har det förbaskat bra. Nu ska vi bara ta det lugnt några dagar. Snart blir det att göra igen:
  • Digiloo på Öland
  • Karlskrona-besök
  • Kosta-besök
  • Kolla fotboll när J´s lillebror Patrik kommer ner med småkillarna och spelar fotbollscup här i Kalmar
  • Eventuellt ett eller flera besök på Öland när J´s syster och pappa med sambo är där nästa vecka.
  • Malmö eller Bromölla-besök för Albins ettårskalas och namngivning.
  • Förhoppningsvis hinner vi också med ett besök hos Fia och Oskar i Lerberget.
  • Barnmorskebesök (har noga kollat tiden denna gången, får inte missa igen)
  • Börja förbereda inför lillans ankomst, skötbord, sätta ihop säng, hämta vagn, lära oss att andas :-)
Ja ni ser ju - det blir kanske inte så lugnt som det var tänkt ändå :-)
På återhörande snart! Och då kommer det att gälla mat, diet och sundhet. Har fått mig en liten tankeställare under semestern som jag tänkte dela med mig av!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...