torsdag 22 juli 2010

Nu ska jag klaga på värmen…

Eller nej egentligen inte på värmen i sig, utan på fukten som kommer med värmen. Jag vet att vi efter den långa och jobbiga vintern inte ska klaga, att jag klagade på det kalla och snöiga vädret som känns som det försvann bara för någon vecka sedan. Men passar det inte att läsa min beklagan så får du läsa något annat inlägg för här kommer det.

Fukt!!! Vet ni vad jag menar? Det är inte bara varmt, det är fuktigt. I luften! Om temperaturen mot förmodan skulle sjunka och det fortfarande är fuktigt blir det rått och kallt trots att det är varmt. Som när man bor i tält och det regnar, allt blir fuktigt! Oavsett hur varmt det är, hur många grader termometern visar.

I morse när jag vaknade var det så fuktigt att jag var liksom lite blöt i armvecken och knävecken samt runt näsan, den berömda T zonen eller vad den nu kallas. Och NEJ, det är inte för att jag är en liten fetknopp, det är för att det är sjukt fuktigt!

Hela kroppen är liksom kladdig. Hela tiden! Och man kan inte göra något åt det alls. Så nu har jag klagat färdigt! Nu ska jag ut i fukthelv*etet!

So long!

PS I morse lovade meterologen på TV4 att det skulle bli svalare här till kvällen. Det skulle sjunka från 28 till 26 grader! Tack för det Televerket!

2 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar. Jag älskar värmen och det som är så skönt är den där varma torra luften vi har, men nu när det är så fuktigt då blir hela kroppen klibbig, usch!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. men då behöver man inte betala för nån fuktig behandling på spa;-)
    livet är som bäst nu ju
    kramar till er

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...