torsdag 1 juli 2010

Jag ska aldrig mer klaga på att det inte händer nåt

För ett par dagar sen så klagade jag lite diskret på att det inte hände något vilket medförde att jag inte heller hade något att skriva om här. Uppenbarligen händer det i alla fall tillräckligt mycket för att jag ska glömma bort tider... Suck. Jag ska inte klaga mer.

Igår tog vi oss hur eller hur en lite dagstripp till Karlskrona. Våra enda planer var att kolla efter ett par skor till J, äta på Michels och ta en tur med en av skärgårdsbåtarna. I övrigt hade vi all tid i världen att strosa runt och njuta av denna pärla till stad. När vi kom fram till Karlskrona blåste det endel, inte så mycket men tillräckligt för att jag skulle inse att den tänkta resan med Wittus till Stenshamn och tillbaka skulle kunna bli lite i det blåsigaste laget för min fru. Hon har tendens till att bli sjösjuk redan innan och med en bebis på ett par kilo i magen som kan göra henne sjösjuk när hon sitter rakt upp och ner på en köksstol så minskar inte risken för illamående om man säger så. Vi lade raskt om våra planer och bestämde oss för att ta en liten kortare tur en stund senare istället. Vilket i sin tur innebar att vi både hann shoppa skor och äta på Michels och som en liten bonus springa inom Polarn och Pyret och tjenixa på min vän Lise innan vi till slut klev på båten Gåsefjärden för en tur på två timmar i Karlskrona skärgård.

Åh glass kunde man äta på båten också...

I bilen på väg ner till Karlskrona ringde mobilen. Det var Expressen som undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp på ett reportage som skulle handla om GI och sommarmat. Jag har svårt att tacka nej till såntdär så jag tackade glatt ja. Kanske hade det varit på sin plats att jag hade gått ner och inte upp sen senast Expressen gjorde en intervju med mig. Nu är så inte fallet och jag får lita till att ingen mer än möjligen ni kära läsare känner igen mig i artkeln och inser att jag faktiskt gått upp och inte ner. När det gäller fotona så litar jag sten hårt på att fotografen (samma som sist) gör ett bra jobb med redigeringsverktyget och trollar bort valkarna. Än så länge vet jag inte när artikeln ska in i tidningen. Jag återkommer när jag vet mer. Jag får inte heller visa några bilder ännu men snart så. Och när det gäller det nederlag jag kände när jag såhär ett halvår senare faktiskt har gått upp och inte ner i vikt ska vi inte prata om här och nu. Just nu pratar jag med mig själv om det inne i mitt huvud.

Nåväl. Vi var i Karlskrona, vi hade åkt klart båttrippen och Expressen intervjuade mig på telefon medan jag avnjöt en latte på Waynes uteservering. Sedan hann vi med lite ytterligare shopping och en tur in på Karlskrona konsthall för att kolla en utställning om Kungafamiljen och kameran innan vi landade på Nivås uteservering och åt en mycket god middag. Lax med färskpotatissallad och gräddfil. Ja ni ser ju hur smaskigt det ser ut!

Efter en stund kom vår vän B förbi och vi hängde med henne hem och kollade in deras nya lägenhet en stund innan vi styrde kosan mot Kalmar igen. När vi kom hem låg det en CD-skiva i posten med bilderna från vårt bröllop. Dem var vi såklart tvungen att kolla på och innan det var klart hade ju klockan sprungit iväg lite. Här är en av de dryga 200 bilderna... Underbart att få titta och drömma sig tillbaka till vår lyckliga dag.



Så imorse var det dags att kliva upp tidigt. Klockan 11 skulle fotografen hämta upp mig och sen ta lite bilder. Man måste ju hinna piffa till sig något. Jag hade vänligt men bestämt berättat för fotografen att jag kunde när som helst under dagen, men inte mellan 13 och 14 för då skulle vi till barnmorskan. 11 passade alltså utmärkt. Klockan 10:22 när jag håller på och dammar och J dammsuger ringer hemtelefonen. Det är vår barnmorska som säger:

- Hej det är Malin, vad gör ni?
- Dammsuger, svarar jag, glad i hågen, innan jag inser att vår barnmorska förmodligen inte ringer hem till oss bara för att kolla läget och höra vad vi gör?
- Skulle vi var hos dig nu, kläcker jag sen.

Jo det skulle vi ju. Kl 10 skulle vi vara där, inte 13 som jag hade präntat in i skallen, det stog 10 i kalendern, det är bara jag som inte har tittat i den så noga. Man kan ju tycka att jag borde ha haft tid med det eftersom jag har haft så lite att göra på sista tiden. Snälla, snälla Malin stannade i alla fall kvar en kvart och vi fick komma upp kl 14 istället. Som vi skämdes, vi köpte med oss lite choklad som ett tack! Och det visade sig var mitt i prick eftersom hon älskar choklad. (Ja vem gör inte det...)

Så nu har vi hämtat oss något. J vilar en stund och sen ska vi sätta fart och packa, i övermorgon bär det av till Kungshamn!!! Gudomligt skönt ska det bli!

4 kommentarer:

  1. Ja tacka vet jag choklad=) Vilken tur (i oturen) att ni inte kom så långt ut som till Stenshamn denna gången för då har ni ju anledning att komma en annan helg när vi är där!! Slå en pling innan så sätter vi på kaffet! Kramar i sommarvärmen

    SvaraRadera
  2. Låter som händelserika med roliga dagar! Hemskt är det när man glömmer tid!

    SvaraRadera
  3. Nej du verkar inte ha lite att göra nu ;) men som jag skrev förut så är det VISST stort det där med expressen, du är ju en förebild ju!

    Lycka till med allt nu. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Grattis för att vara med i tidningen. Du har kämpat på bra =))

    O snurrig är man , och snurrigare blir ni. När man får barn ställer det till det ännu mer i huvudet :P Men det får man bjuda på hihi

    kramis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...