lördag 17 juli 2010

Blixtar och dunder

SOM det har åskat här idag.
Prick klockan 8 drog det igång i morse och sen har det hållt på med några kortare uppehåll. Dessvärre tar det inte med sig svalare luft, snarare varmare och klibbigare och jag fasar för natten. Det kommer inte att bli behagligt att sova.

Nåväl, dagen idag har vi delvis spenderat på Öland hos min bror som fyller år. Hela familjen var samlad, vilket innebär båda hans döttrar, Therese och Mirja, med varsitt litet yrväder. Samuel och Tove samt respektive Oskar och Per.

Döm om min eller kanske vår förvåning när vi får information om att födelsedagslunchen skall intagas på allas vårt favoritstället Skansen. Någon som minns när vi var där senast? Om inte klicka på länken ;-)
Med skräckblandad förtjusning åkte vi dit och kom faktiskt därifrån en stund senare, mätta och belåtna, efter en helt okej plankstek. Riktigt god faktiskt. Man ska nog bara inte försöka sig på att övernatta där.

Hela gänget, från vänster lille Samuel, Therese min brorsdotter, Jan min bror och Titti hans sambo.

Brorsdöttrarnas respektive Per och Oskar fick ett helt eget bord :-)

Pers mamma, jag och min andra brorsdotter Mirja

Nu är vi hemma igen och lilla frugan vilar upp sig efter kalaset medan jag får tid att blogga lite. Ha en fin dag därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...