torsdag 17 juni 2010

Vilken dag...

Ja - i min värld har det varit mycket idag.
I min värld där det är sommarlov mest hela tiden.
I den världen har jag varit på Viktväktarna och faktiskt bara gått upp 0,5 kg sen sist trots bröllop och allt.
I den världen har Lise, min lilla Lise, varit på besök med båda barnen från Karlskrona. Vi har suttit ute på gräset och det har krypit en stor läskig spindel på mig, som sedan försvann spårlöst och jag är fortfarande rädd.
I den världen har vi ätit middag på en varm och go balkong samtidigt som vi tagit beslutet att avboka vår Stockholmsresa imorgon. Visst har jag väntat i 30 år på att kronprinsessan ska gifta sig, MEN. Nu är det så att ett litet liv växer i J´s mage, det börjar bli lite trångt därinne och hon gör sig påmind på alla möjliga tänkbara sätt. Jag stog inte ut med tanken på att J skulle kånka runt på magen i ett knökfullt Stockholm. Hon har ju lite svårt med trängsel som det är innan och det lär ju inte kännas bättre nu.

Det kallas att omprioritera. Fundera på vad som är viktigt. Bestämma sig för att det som är viktigt är att vi  mår bra. Vår lilla familj. Victoria och Daniel och deras familj klarar sig säkert bra ändå :-) (Även om jag tror att de kommer att undra lite var vi är :-)

Så nu är vi bara hemma, tar det lugnt och rår om varandra. Hela helgen!
Och på lördag är det jag som sitter klistrad framför TV:n och ser spektaklet ur alla tänkbara vinklar.
So long!

5 kommentarer:

  1. Jag tror att man ser bättre från tv-vinklarna ändå så jag tycker att ni gjorde rätt!! Spindel! Uschanamaj! De kan man vara utan=)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som ett alldeles utmärkt beslut tycker jag!! Min mamma kommer hit och vi skall också kolla :) Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en klokt beslut. Själv ska jag ha barnkalas på lördag. 11 st 5-åringar kommer :-) Så jag räknar med att lagom till vigseln kan jag ramla i hop i soffan för att kolla på tv.
    Bra jobbat på viktväktarna förresten! :-)

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Det sänds väl dessutom på mer än en kanal skulle jag tro, så du kan lugnt zappa runt hela dagen och hålla koll på allt.
    Ta hand om Jinn nu och ha en trevlig helg på er!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Nu är jag här också och följer dig hit!
    Det var ett bra beslut ni tog!! Viktigaste är viktigare!!
    Grattis förresten för bröllopet och att ni är blivande mamor!!

    Kram på er!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...