tisdag 29 juni 2010

Status för vågen

Ja man skulle kunna tro att detta inlägg skulle behandla siffrorna som visade sig på den grå skönheten i badrummet i morse, men NEJ. Det kommer snarare att behandla dennes hälsotillstånd. Vågens alltså.

Jag tror att jag nämnde att gårdagens viktresultat innebar +1,9 efter Midsommarens utsvävningar. Det vill säga 74.0 kg. Punkt!
I morse ställde jag mig återigen på vågen för en ny dom.
73.0 kg. Punkt!
Hoppsan. Lite för bra för att var sant tänkte jag och ställde mig där igen.
73.0 kg.
Flyttar lite på vågen snett nedåt åt vänster.
73.5 kg. Lite mer rimligt.
Vrider vågen ett kvarts varv, vill kolla en gång till för att vara säker.
73.5 kg. Fortfarande.
Kan inte riktigt känna mig nöjd och vrider vågen ytterligare ett kvarts varv.
74.0 kg. Samma som igår. Kanske inte det jag ville se.
Vill ha ett annat resultat och vrider vågen ytterligare ett kvarts varv.
74.2 kg.
VA F*N! +0.2 sedan gårdagen. Nyss var det ju -1.0.Vrider på vågen igen. Dethär håller inte.
73.6 kg.
Nöjer mig, kliver av.
Lämnar badrummet, går ut till J och konstaterar att det nog är dags att byta ut den gamla trotjänaren.

6 kommentarer:

  1. Vilken lattjo våg du har...köp en ny tror jag...

    SvaraRadera
  2. Låter ungeför som hemma hos mig, vikten ändras när vågen flyttas och dessutom ändras vikten beroende av vart du sätter fötterna på vågen testa får du se...:-)

    SvaraRadera
  3. DET där känner jag igen! Så gör min våg också, o ändå är den ny! Helt sjukt. Det gäller att vrida åt rätt håll:-)

    SvaraRadera
  4. Min väg är likadan. Jag brukar väga mig tre gånger och sedan ta något slags genomsnitt,alternativt den siffra som dyker upp två gånger. Som viktminskare kanske man är lite för fokuserad på vågen..? Vet att jag är det i mina viktminskarperioder iaf. Kämpa på! Kram
    ps.Kan verkligen rekommendera vandring. Behöver ju inte vara i fjällen, finns härligs slingor att gå på närmare håll. ds

    SvaraRadera
  5. Är inte alla vågar så???? Jag har slutat väga mig och tänker att går jag ner så blir ju byxorna lösare i midjan.... Jag slipper bli sur när jag gått upp 1 g och slipper stressen jag utsatt mig själv för under mängder av år. Prova får du se. Ett liv utan våg är helt OK men det är mkt svårt att vänja av sig;)

    SvaraRadera
  6. Det är samma sak med mig. Jag hatar min våg jag har hemma.
    Jag försöker att bara väga mig hos Sirpa.
    Du kanske borde göra samma sak? Att väga dig bara hos VV?
    Kram på dig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...