tisdag 29 juni 2010

Om att vilja skriva men inte veta vad

Älskade blogg!
Det kallas tunghäfta! Kanske det i detta fallet kallas tangenthäfta?!

Jag älskar att skriva. Men just nu så känns det inte som jag har något att skriva om. Jag har knappt några åsikter längre. Jag är bara ledig!!! Jag går upp på morgonen. Öppnar dörren till balkongen och säger:
- Gud vad underbart väder. Jag älskar vår balkong.
Sen tillagar jag min frukost. Kaffe och vaniljyoghurt med jordgubbar och sätter mig på balkongen och äter den.

Efter frukost pysslar jag lite med diverse innan jag tar på mig bikinin och tar med mig brassesolen ut på gräset utanför huset, och där sitter jag sen till det är dags för lunch. Efter lunch sätter jag mig endra på balkongen eller åker iväg och uträttar eventuella ärenden, idag åkte jag exempelvis och hämtade min lagade cykel. Och sen vid 16:00 är det dags för fotboll. Innan den är helt slut (måste ju kolla på båda matcherna) är klockan över 22 och det är dags att krypa till kojs.

Igår kom jag på att jag faktiskt inte har sett en enda nyhetssändning sedan Fotbolls-VM började. Det har tagit över mitt liv. Så till den milda grad att jag inte ens ska se på Allsången ikväll. Vi spelar in den. Herregud. Det är ju matchernas match. Spanien-Portugal!!!

Kanske inte kostigt att jag inte har så mycket att skriva här på bloggen?! Att prata fotboll finns det ju andra som gör bättre än jag.

Imorgon tar vi vårt pick och pack och drar ner till Karlskrona. Det blir nog en liten skärgårdsbåtstur om vädret tillåter. En kebab på Michels och lite shopping. En liten lagom dagstur. Kanske kommer jag ha mer att skriva om efter det!?

2 kommentarer:

  1. Härliga dagar låter det som du har. Jag tror du bara helt enkelt har kopplat av och det behöver ju alla. Hoppas att morgondagens tur blir härlig! Sköt om dej!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att du startat en ny blogg. Jag erkänner att det var ett tag sen jag tittade in hos dig men nu ska jag absolut följa dig, oftare än tidigare helt klart.

    Tack! Det värmer att höra att du är imponerad även om jag måste erkänna att det är NU det är jobbigt. Som den tjockis jag är så är kvällarna jobbigast, det är ju då jag är van vid att sitta i TVsoffan och äta något. Bara det där att tugga är ju helt uteslutet dessa dagar och ja, jag ska snart brassa igång en liten omgång med grönsaksjuice och buljongtärning och sen blir det till att bara tänka på annat :o)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...