tisdag 22 juni 2010

Kvällsmotivation

Varför är det så?
Att motivationen är så stor på kvällen men försvunnen framåt middagen?
Förstår ni vad jag menar?
Som när man till exempel har tryckt i sig nästan en hel påse Flamin hot ostsnacks på en dag (typ vad jag gjorde igår...) och på kvällen innan man lägger sig har man värsta planerna. Vilken renlevnadsmänniska man ska bli. Motionera ska man göra. Ja motionen ska bli en drog nästintill.
Motiviationen brukar sitta kvar litegrann på morgonen men framåt dagen är den som bortblåst, försvunnen!
Suck!
Idag har jag börjat bra i alla fall.
Promenad är avklarad och även lite diverse styrkeövningar.
Nu ska jag hoppa in i duschen. Måtte gudarna påminna mig om kvällsmotivationen när jag börjar vekna framåt eftermiddagen...
Eller så kanske ni kan göra det?
Kram och pepp kära läsare

2 kommentarer:

  1. Jag vet EXAKT vad du pratar om!! Viljan finns varje kväll men är som bortblåst till lunch och då börjar gottesakerna trilla in... Men, man får vara glad över att 1/3 av dygnet funkar fint=) Måste ju vara lite bra eller.... Kram

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vad jag känner igen mig!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...