tisdag 20 april 2010

Från klarhet till klarhet

Jag går från klarhet till klarhet om jag får säga det själv.

Har känt mig stressad och trött de senaste dagarna. Så idag när min lilla sambo är nere på jobbet i Malmö tog jag beslutet att STANNA HEMMA FRÅN SKOLAN! Ja ni läste rätt. Vad jag har förstått är dagens moment inte ett av de obligatoriska så nu busade jag till det och stannade hemma. (Skulle jag ha missuppfattat schemat får jag väl ta igen det senare.)
Inte bara det. Nu ska ni få höra. Igår lämnade jag in min uppsägning på jobbet. Javisst, det är sant. Jag har funderat på det ett tag. Det har inte kännts helt rätt av lite olika orsaker.
Dels får jag alldeles för mycket timmar trots att jag från början sagt till att jag inte kan jobba hur mycket som helst. Halvtid blir lite mycket när jag pluggar heltid. Organisationen på jobbet är inte vad den borde vara. Ingen återkoppling på mail och annat som man skickar till sin teamledare. Så jag funderade och funderade och bestämde mig för att säga upp mig. 32 år gammal tar jag inte längre vad som helst. Good for me!

Så vad ska jag nu göra i sommar? Kanske ska jag ha sommarlov? Kanske hittar jag ett nytt jobb? Framtiden får utvisa hur det blir. Hur det än blir så tror jag att det blir fantastiskt!
Nu ska jag titta vidare på DVD:n som går i spelaren - Sex and the city, någon av de gamla säsongerna. Snart är det dags igen. En ny film. 28 maj är det premiär. Jag har tittat på denna förhandstitt flera gånger nu och jag kan knappt hejda mig - tårarna sitter i ögonvrån! Jag tror filmen kommer att uppfylla alla förväntningar.
Klicka på denna länken.

2 kommentarer:

  1. Vad klok du är. Det är viktigt att tänka på sig själv och att man mår bra och gör man inte det ska man göra något åt det precis som du har gjort. Hoppas att det blir en bra sommar hur det än blir. Massor med kramar...

    SvaraRadera
  2. Så förståndigt av dej syster! Blev lite orolig när jag läste om kinden, tänkte direkt stress!
    Glad att du prioriterade dej själv för en gångs skull;-)
    Kramar i massor från syster

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...