lördag 13 februari 2010

Härmed återtar jag kommandot över mitt liv och min blogg

Ja det är ju ingen hemlighet att det har varit lite hektiskt på senaste tiden om man säger så, men nu är det snart över. Från och med igår är utbildningen på det nya jo
bbet klar och i går kväll filmade vi även de sista scenerna för vår andra och sista produktion i den nyvarande kursen i Gestaltande video.
Nästa vecka blir det tenta och redigering av mästerverket.

Visst har det varit hektiskt på senare tid.
12 timmarsdagar, sjukdom, fruktansvärt ont i kroppen och sjukt trött efter allt slit. Maten har också kommit i skuggan. Men det har faktiskt varit värt det.

Rivstarten har inte gått riktigt som jag hade velat, det ska erkännas. Men nu har jag två veckor på mig att sätta fart och det ska inte vara omöjligt att få det lite på rätsida på det hela.
Veckans vägning blev ett skämt, jag vägde mig i torsdags och vägde 69,3, dagen efter på min riktiga vägdag hade jag gått upp ett helt kilo och vägde 70,3. Jag klev av vågen, glömde resultatet och låtsades som att det regnade helt enkelt. Sen har jag inte tänkt på det mer förrän idag. Jag vägde mig och vågen landade på 69,5. Det får bli mitt resultat denna veckan.

Efter dessa två omtumlande veckor är jag nu alltså klar med utbildningen på jobbet och det går bra. Ska bli kul att jobba lite extra då och då. Under dessa två veckor har det också slagit mig hur sjukt kul jag tycker att min utbildning är. Inte en enda gång, inte ens igår när det var fredag kväll tyckte jag att det var tungt att filma. Nere i en mörk och fuktig och ganska läskig källare filmade vi under några timmar, vi var inte klara förrän halv nio tiden. Ändå hade jag kul, hela tiden!!!! Jag är lyckligt lottad.

Inte riktigt lika lyckligt lottad känner jag mig nu när jag strax ska stänga ner datorn och börja plugga inför tentan på måndag morgon... :-)

Innan dess vill jag hälsa till alla mina Rivstartsvänner.... Ni gör ett sjukt bra jobb, jag känner mig däremot som en usel Rivstartsledare. Jag hoppas kunna gottgöra detta dessa sista två veckor.

Idag har jag en uppmaning till er alla, Maria skrev igår ett  mycket tänkvärt och uppmuntrande inlägg. Titta in HÄR på hennes blogg och läs och begrunda!

Kram på er alla och ha en fin dag.
Cornelia

4 kommentarer:

  1. Det känns härligt när man känner att behandlingen hjälper. Håller själv på med trancehealing men är tyvärr slarvig på att behandla mig själv. Ska försöka bli duktigare på det nu :))

    Lycka till med tentan!

    Peppkramar Kia

    SvaraRadera
  2. Utan dej hade jag fortfarande vägt 120kg eller nåt!!!
    Du är världens bästa rivstartledare nu har jag gått ner några kilo till tack vare dig
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående inlägg...du är mänsklig! Det lite roliga i det hela att vi har trillat av banan samtidigt! Vägde mig på Itrim i tisdags när jag var och fick lite pepp av coachen och då hade jag gått upp allt jag gått ner på dessa veckorna!!! Bläh! Tillbaka på ruta 1. Det är jättetungt! Men jag fick pepp och har promenerat s-tan sen dess och det gav resultat. Imorse vägde jag 63,5 så totalt är det 1,5 och inte 3,1 som innan. Nya tag och lite kolhydrater och ingen Pepsi Max...2 veckor kvar! det ska jag fixa! Ska gå på möte för sockerberoende(det är vad jag är=sockerberoende) på torsdag...nån som varit på nåt sånt?

    SvaraRadera
  4. du har verkligen fullt upp...
    du är en inspiration även om det gått lite si å så för dig .. men jag blir alltid peppad när jag läser dig blogg (vilket jag inte haft tid med på den senaste tiden.. tyvärr)
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...