lördag 7 november 2009

Spinningfunderingar i allmänhet och synnerhet

Igår var jag som planerat på ett medelspinnpass på Friskis.
Dethär med spinning är märkligt tycker jag.
Själv har jag någon sorts hatkärlek till spinning.
Jag älskar känslan jag får av att bli så sjukt utpumpad som man blir av spinning.
Svetten RINNER av en, bokstavligt talat.
Men före och under passet kan jag också få en form av ångestkänsla, skulle bara vilja hoppa av och gå därifrån.
Kanske är det för att man inte kommer någnstans. Man sitter still och trampar och kommer INGENSTANS. Också det bokstavligt talat.
Som sagt jag kan inte förklara det, men det är en hatkärlek!

Fredagens specifika step-pass kommer nog däremot inte att besökas igen!
Under 55 minuter spelades inte en enda låt jag kände igen. Och då är jag ändå ganska bevandrad i många olika sorters musik (om jag får säga det själv... )
Och säga vad man vill men musiken är en viktig del när man ska motionera och tycka det är kul.
Det finns många fler pass att prova på Friskis och det ska jag med liv och lust göra nästa vecka.

Nu ska jag krypa upp i soffan med en bok och läsa läsa läsa.
Jag njuter i fulla drag av en helt ledig dag.
Kram och pepp

1 kommentar:

  1. Har samma känsla jag.. HATAR spinning.. men det e skönt efter.
    Sånt som hjälper mig under tiden är iaf spinningskor, svettband och pulsklocka.. hade dött annars =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...