torsdag 5 november 2009

Inspiration!!!

Jag är just nu mellan två kurser.
Kurs två på utbildningen slutfördes (förhoppningsvis) igår med den berömda tentan.
Kurs tre påbörjas på måndag. Den kursen heter Att intervjua och skriva och en av böckerna som skall plöjas igenom på denna kurs är skriven av en man vid namn Björn Häger, det är filuren på bilden härintill som jag pratar om.
Björn har varit journalist i över 20 år och jobbat bland annat på Ekot och TV4. Idag var han och föreläste för oss! Efter att ha slukat (och då menar jag verkligen slukat) de första 100 sidorna i hans bok under gårdagen hade jag höga förväntningar! Alla förväntningar infriades med råge. Björn hade en härlig personlighet, han föreläste med inlevelse och bjöd på massor av erfarenheter från sitt yrkesverksamma liv. Kul att känna sig så fylld med energi efter en hel dags föreläsning. Vill man läsa mer om Björn kan man gå in på www.intervjuteknik.se.

Jag vet inte om jag har missat att berätta hur mycket jag faktiskt tycker om denhär utbildningen. Det känns mest som att jag har gnällt på den trista kursen Bild&Form den senaste tiden. Nu när den tentan är över och som sagt förhoppningsvis också klar måste jag få reflektera och berätta hur rätt jag känner att dethär valet är!
Jag valde att säga upp mig mitt i krisen och lågkonjunkturen. Ett idiotiskt drag kan tyckas. Men jag ångrar det inte en sekund. Jag är glad att jag följde mitt hjärta och jag älskar varje dag av mitt liv.
Nog med utläggningar. Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och sluka de nästakommande sidorna i ovan nämnda bok innan Lyxfällan!
Kram, pepp och trevlig kväll!
BTW vänner - imorgon är det tillbaka till rutinerna som gäller. Tillbaka till det trygga livet med GI!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ha sån glädje inför skolan. Det hade jag också, för tre år sen. Inte för att jag tycker det är tråkigt, jag vill ju bli ekonom och jobba exakt med det jag läser nu. Utan jag är nog bara lite trött på det..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra att utbildningen funkar och är rolig! Att säga upp sig för att utvecklas och gå vidare med det man vill är absolut inte ett idiotiskt drag.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...